کد خبر: 386290
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۰۹:۴۵:۳۰
| |

توافق کاهش خشونت در افغانستان از فردا اجرایی می‌شود

یک مسئول افغان اعلام کرد که توافق کاهش خشونت در افغانستان از فردا (شنبه) وارد فاز اجرایی می‌شود.

توافق کاهش خشونت در افغانستان از فردا اجرایی می‌شود
کد خبر: 386290
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۰۹:۴۵:۳۰

اعتمادآنلاین| به نقل از اسکای نیوز، این مسئول تصریح کرد، توافق کاهش خشونت در این کشور به مدت یک هفته، از شنبه اجرایی می‌شود.

بر اساس این توافق، هیچ کدام از طرفین دست به خشونت نمی‌زنند. دو طرف در این مدت فعالیت‌های همدیگر را تحت نظارت خواهند داشت و موافقتنامه صلح میان آنان در روزهای پایانی ماه فوریه و یا اول مارس امضا خواهد شد.

پیشتر سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در دوحه پایتخت قطر، گفت که بر اساس گفتگوهای جاری صلح میان آمریکا و طالبان، دو طرف ابتدا در افغانستان آتش‌بس اعلام خواهند کرد و سپس تا پایان ماه جاری میلادی، موافقتنامه صلح به امضا خواهد رسید.

شاهین در یک گفتگوی تلفنی با بی‌بی‌سی گفته بود به زودی و همزمان با اعلام آتش‌بس، زمان امضای موافقتنامه نیز مشخص می‌شود. او گفت چند روز پیش از امضای موافقتنامه، فضای صلح آمیزی در افغانستان برقرار خواهد شد و آنها به آتش بس پایبند خواهند بود. او تاکید کرد که انتظار می‌رود توافقنامه صلح تا پایان این ماه امضا ‌شود.

منابع طالبان گفته بودند که ممکن است اعلامیه همین روز اول اسفند یا جمعه صادر شود و نخستین روز برقراری کاهش خشونت ممکن است 22 فوریه (سوم اسفند) باشد. به گفته این منابع، وضعیت صلح‌آمیز یک هفته ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها