کد خبر: 386336
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۱:۱۸:۴۰
| |

رشد اقتصادی غافلگیرکننده هلند

در شرایطی که بسیاری از کارشناسان انتظار رسیدن نرخ رشد اقتصادی هلند به نزدیکی صفر درصد را داشتند، اقتصاد هلند در سه ماهه پایانی سال 0.4 درصد رشد کرد.

رشد اقتصادی غافلگیرکننده هلند
کد خبر: 386336
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۱:۱۸:۴۰

اعتمادآنلاین| رشد اقتصادی هلند در سه ماهه پایانی سال 0.4 درصد اندازه گیری شد که اگرچه این نرخ در مقایسه با سه ماهه سوم سال تغییری نکرده اما این رشد 0.3 درصد بیشتر از نرخ رشد پیش‌بینی‌شده قبلی توسط کارشناسان بوده است.

در بین بخش های مختلف، سرمایه گذاری ثابت با رشد 1.2 درصدی بیشترین نقش را در تقویت رشد اقتصادی هلند داشته است و پس از آن نیز مخارج مصرفی با 0.7 درصد و مخارج دولتی با 0.5 درصد قرار دارند. هم‌چنین با بهبود تقاضا برای واردات محصولات هلندی در سطح جهان، بخش تجارت نیز 0.2 درصد به تقویت رشد کمک کرده است.

از سوی دیگر نرخ تورم در اسپانیا نیز اندکی افزایش یافته و با 0.3 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به 1.1 درصد در دوازده ماه منتهی منتهی به ژانویه رسیده است. این نرخ تورم که بالاترین تورم ثبت شده از آوریل سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود بیش از همه تحت تاثیر افزایش چهار درصدی تورم در بخش حمل و نقل قرار گرفته است و پس از این بخش، تورم بخش مواد غذایی و نوشیدنی با دو درصد و رستوران و هتلداری با 1.9 درصد قرار دارند.

بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم اسپانیا منفی یک درصد اندازه گیری شده که 0.9 درصد کمتر از تورم ماهانه ثبت شده در این کشور در ماه دسامبر بوده است.

متوسط نرخ تورم اسپانیا در بازه زمانی 1955 تا 2019 برابر با 6.64 درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به 28.43 درصد اوت 1997 و کمترین تورم ثبت شده مربوط به ژوئیه 2009 با منفی 1.37 درصد بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها