دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

درخواست شفاهی افغانستان برای تعلیق پروازهای ایران/ تمام پروازهای کویت-ایران لغو شد/انجام پروازهای ایران به عراق فقط برای انتقال عراقی‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: خسارت کنسلی پروازها از هیچ محلی برای ایرلاین‌ها جبران نمی‌شود و تمام این زیان از جیب ایرلاین پرداخته خواهد شد.

درخواست شفاهی افغانستان برای تعلیق پروازهای ایران/ تمام پروازهای کویت-ایران لغو شد/انجام پروازهای ایران به عراق فقط برای انتقال عراقی‌ها
کد خبر: 386345
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۱:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مقصود اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت پروازهای ایران به عراق، کویت و افغانستان پس از اعلام تایید ابتلا به کرونا در ایران اظهار داشت: کشور عراق به صورت رسمی اعلام کرده که دیگر هیچ مسافر ایرانی را نمی‌پذیرد و ویزا برای مسافران ایرانی صادر نمی‌کند.

وی ادامه داد: طبق آنچه که اعلام شده فقط پرواز بین ایران و عراق فقط برای جابه‌جایی دیپلمات‌ها و تبعه عراقی در ایران است که تمام این پروازها هم با انجام قرنطینه‌های پزشکی انجام می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های اهوایی افزود: پروازهای بین ایران و عراق فقط برای عراقی‌هایی که در ایران حضور دارند و قصد بازگشت به کشورشان را دارند، انجام می‌شود. البته تعدادی پرواز هم برای انتقال ایرانی‌های ساکن عراق انجام می‌شود ولی از این پس تا تاریخ نامعلومی هیچ ویزایی برای ایرانی‌ها از سوی عراق صادر نخواهد شد.

اسعدی سامانی درباره موضع‌گیری کشور کویت هم گفت: با تایید شیوع ویروس کرونا در ایران، کویت به صورت رسمی اعلام کرده که هیچ پروازی را از ایران نمی‌پذیرد و تمامی پروازها بین ایران و کویت لغو شد.

دبیر انجمن شرکت‌های اهوایی ادامه داد: همچنین کشور افغانستان هم به صورت شفاهی درباره لغو پروازهای ایران و این کشور حرف زده است اما هنوز به صورت رسمی و کتبی چیزی را به ما اعلام نکرده‌اند.

اسعدی سامانی درباره پرواز به امارات اظهار داشت: هنوز هیچ مشکلی برای پروازهای ایران و امارات پیش نیامده است.

وی با بیان اینکه تعداد پروازهای ایران و عراق در هفته قابل توجه است، گفت: سه شرکت ماهان، ایران ایر و آتا در هفته تعدادی پرواز بین ایران و عراق انجام می‌دهند که لغو این پروازها خسارت قابل توجهی به این ایرلاین‌ها وارد خواهد کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هوایی ادامه داد: تعداد پروازها بین ایران و کویت کمتر است اما به هر حال تمام بلیت‌های این مقاصد لغو شده است.

اسعدی سامانی تاکید کرد: تا زمانی که وزارت بهداشت وضعیت را کنترل و به حالت عادی برگرداند، این شرایط پروازی بین ایران و کشورها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این خسارت کنسلی پروازها از هیچ محلی برای ایرلاین‌ها جبران نمی‌شود و تمام این زیان از جیب ایرلاین پرداخته خواهد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها