کد خبر: 386367
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۲:۲۷:۲۵
| |

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان:

گزارش تخلفات به سامانه «مردم‌ناظر» شورای نگهبان ارسال شود

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت:‌ شورای نگهبان هم با راه اندازی هیات مرکزی و ستادمرکزی نظارت بر انتخابات، نظارت کامل را بر روند برگزاری انتخابات دارد، گفت: هر کس گزارشی از تخلفات دارد، از طریق سامانه «مردم ناظر» برای شورای نگهبان ارسال کند.

گزارش تخلفات به سامانه «مردم‌ناظر» شورای نگهبان ارسال شود
کد خبر: 386367
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۲:۲۷:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان بعد از انداختن رای خود در صندوق انتخابات، در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: از ابتدای ساعات رای گیری شاهد حضور پرشور مردم در صندوق های رای در تهران و شهرستان‌ها هستیم.


سخنگوی شورای نگهبان به اعزام بازرسانی از سوی شورای نگهبان به استان‌ها اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این انتخابات هم همانطور که رهبری انقلاب فرمودند، روز اقتدار ملی ایرانیان باشد.


کدخدایی گفت: این انتخابات هم مشت محکمی به دهان استکبار جهانی خواهد بود.


وی از گزارش لحظه به لحظه انتخابات و تخلف‌های احتمالی به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات خبر داد و افزود: هرگونه تخلف را بررسی می کنیم. گزارش‌های ارسالی تا این لحظه به کندی کار در برخی شعب مربوط می‌شود که این مشکلات برطرف شد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص تحریم های آمریکا علیه اعضای شورای نگهبان نیز گفت: طبیعتا شورای نگهبان وظیفه قانونی اش را انجام داده است. مردم خوبمان با انداختن رای به تحریم های آمریکا پاسخ می‌دهند و این گونه دخالت های بی مورد را که خلاف حقوق بین الملل است، از کشوری مثل آمریکا نمی پذیرند. همچنان که در طول سال های گذشته در ادامه راه شهدای انقلاب حرکت کردند، همچنان به مسیر خود ادامه خواهند داد و امروز به آمریکا نه بزرگ خواهند گفت.


وی درباره سامانه مردم ناظر گفت: این سامانه با کوچکترین جستجو در دسترس است و مردم از طریق سایت شورای نگهبان می‌توانند وارد و راهنمایی شوند. تاکنون در این سامانه گزارش های مختلفی داشتیم که بیشتر در بحث تبلیغات بوده است.


کدخدایی دقایقی پیش رای خود را به صندوق شماره 1794 مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انداخت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت 8 صبح امروز -جمعه - دوم اسفند در 208 حوزه انتخابیه - 6 هزار و 112 شعبه شهری، 577 شعبه روستایی و 461 شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین 290 نماینده مجلس شورای اسلامی و تعیین7 نماینده مجلس خبرگان رهبری در 5 حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود.


در این دوره از انتخابات 57 میلیون و 918 هزار و 159 نفر واجد شرایط رای دادن و 2 میلیون و 931 هزار و 766 نفر رای اولی هستند.


منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها