کد خبر: 386372
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۲:۴۶:۰۲
| |

هفته استثنایی بازار سکه و طلا

به اعتقاد نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، هفته‌ی اخیر یک هفته استثنایی‌ در تاریخ قیمت سکه و طلا بوده است؛ به طوریکه که قیمت انس جهانی به بالاترین حد خود در هفت سال اخیر رسید. دو عامل افزایش بی‌سابقه قیمت انس جهانی و افزایش قیمت ارز در داخل، سبب شد که در هفته‌ای که گذشت، قیمت سکه به اوج خود برسد.

هفته استثنایی بازار سکه و طلا
کد خبر: 386372
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۲:۴۶:۰۲

اعتمادآنلاین| محمد کشتی آرای اظهار کرد: هفته اخیر استثنایی‌ترین هفته برای قیمت‌ سکه و طلا بوده است. قیمت انس جهانی به بالاترین سطح خود در هفت سال اخیر رسیده است. قیمت هر اونس جهانی 1612 دلار تا 1615 دلار رسید و عصر روز گذشته(پنجشنبه) 1617 دلار را تجربه کرد. از سال 2013 به بعد چنین رقمی را نداشته‌ایم. از سوی دیگر در طول هفته‌ای که گذشت، افزایش قیمت ارز از 13 هزار و 950 تا 14 هزار و 500 تومان نیز از عوامل افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی بوده است.

وی افزود: این دو عامل سبب شد که قیمت طلا و سکه به بالاترین سطح خود در چند سال اخیر برسد. در اوایل مهر ماه سال گذشته که بحران قیمت ارز و طلا را داشتیم، بالاترین قیمت سکه به پنج میلیون و 400 هزار تومان رسید اما روز گذشته‌ این رکورد شکسته شد و سکه به بالای پنج میلیون و 450 هزار تومان هم رسید. هر گرم طلای 18 عیار نیز به بالاترین قیمت خود به طور میانگین به 549 هزار تومان رسید.

وی با بیان اینکه تقاضا در بازار داخل به شدت کاهش یافته است؛ تصریح کرد: بازار به شدت با رکود همراه است؛ چراکه عمدتاً قیمت سکه دارای حباب منفی است. اگر تقاضا در بازار وجود داشت همچون سال گذشته، طبیعتاً روی قیمت سکه حباب ایجاد شده بود. عرضه زیاد است اما تقاضایی در بازار وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها