هاشمی:

هیچ حریفی در آسیا در سطح تیم ملی بسکتبال ایران نیست

مربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌گویم حریفان را دست کم بگیریم اما به جرات می‌گویم که در آسیا هیچ تیمی در حد و اندازه تیم ایران نیست.

هیچ حریفی در آسیا در سطح تیم ملی بسکتبال ایران نیست
کد خبر: 386387
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۳:۱۰:۳۶

اعتمادآنلاین| مصطفی هاشمی درباره پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران مقابل سوریه در بازی روز گذشته،‌ توضیح داد: تیم ملی در کشورمان و مقابل تماشاگران بازی می‌کند، وقتی هم که با برد بازی را به پایان می‌رساند باعث شادی همه می‌شود. نمی‌خواهم خیلی در مورد کیفیت بازی صحبت کنم و در این حد می‌توانم بگویم که حس خوبی از این برد به من منتقل شد و خوشحال هستم. ضمن اینکه خلاصه می‌توانم بگویم تیم ما بهتر بود و به برد رسید.

او در مورد نزدیک بودن نتیجه در کوارتر اول بازی و عملکرد خوب سوریه نیز گفت: به هر حال طبیعی است که در کوارتر اول این شرایط به وجود آید. موضوع دیگر نیز شناخت دو تیم از هم در کوارتر اول و فضای روانی است که این کوارتر دارد. معمولا این طور است که در کوارتر نخست نمی‌توان درک درستی از بازی به دست آورد اما وقتی بازی به کوارتر دوم و سوم می‌رسد می‌بینید که همیشه تیم قوی‌تر بازی را مانند ایران مقابل سوریه در اختیار گرفته و نتیجه مد نظر را رقم می‌زند.

کارشناس بسکتبال ایران ادامه داد: همچنین تا آنجایی که من می‌دانم آن تیم خسته بود و به هر حال یک کوارتر می‌توانست دوام بیاورد. با این حال ایران میزبان است و رفته رفته هم بازی را در اختیار گرفت.

او در مورد بازی روز یک‌شنبه تیم ملی مقابل قطر نیز اظهار کرد: واقعیت این است که تیم‌هایی مثل قطر و سوریه در حد و اندازه تیم ملی ایران نیستند. نمی‌گویم که نباید به آن‌ها اصلا فکر نکرد و این حریفان را جدی نگرفت اما وقتی نگاه ما فراتر از آسیاست، به هیچ عنوان تیم‌هایی مثل قطر نمی‌توانند برای ایران مشکل‌ساز باشند. البته تاکید می‌کنم که باید آن‌ها را جدی گرفت و آنالیز کرد ولی قطعا در حد و اندازه تیم ملی ایران نیستند.

مربی سابق تیم ملی گفت: این‌ حرف‌ها را نمی‌گویم که خدایی نکرده فکر کنند قصد دارم فشار را روی تیم ایران زیاد کنم اما معتقدم که در آسیا تیمی در سطح ایران نیست. متاسفانه وقتی حرفی را می‌زنید هزاران برداشت اشتباه از آن می‌شود.

هاشمی در مورد انتخاب نشدن سینا واحدی برای حضور در ترکیب تیم ملی نیز گفت: همیشه گفته‌ام که نباید موفقیت بازیکنان جوانی چون سینا واحدی را یک فرد خاص به نام خود مصادره کند. این موفقیت او نتیجه تلاش خیلی‌هاست. دعوت او به اردوی تیم ملی هم تجربه خوبی برای او است که باید در کنار آن‌،‌ کم‌کم ضعف‌های بازی خود را برطرف کند و سال‌های سال برای تیم ملی ایران بازی کند.

او افزود: در مورد انتخاب سینا هم باید یگویم که به هر حال این تصمیم، نظر کادر فنی و سرمربی تیم ملی است که باید به نظر آن‌ها احترام گذاشت ولی او باید خود را برای سال‌های پیش رو آماده کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها