کد خبر: 386427
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۴:۱۳:۳۳
| |

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش

اجرای دستورالعمل‌های لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا در مدارس

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: هماهنگی های لازم با وزارت بهداشت و مسئولان محلی برای پیشگیری از ویروس کرونا در مدارس انجام شده است.

اجرای دستورالعمل‌های لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا در مدارس
کد خبر: 386427
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۴:۱۳:۳۳

اعتمادآنلاین| علی باقرزاده در پاسخ به این پرسش که آیا در مدارس اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده، گفت: یکی از مراکزی که از ابتدا با برنامه‌ها و توصیه‌های وزارت بهداشت همراهی لازم را کرد، مدارس بودند و معاونت تربیت بدنی و سلامت نیز در این رابطه دستورالعمل‌هایی تهیه و به همه مناطق و مدارس ابلاغ کرد. مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان نیز در جریان اخبار این بیماری هستند و به تذکراتی که در خصوص سلامت آنها داده می‌شود، عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: مسئولان محلی در خصوص اقدامات پیشگیرانه تدابیر لازم را پیش بینی کرده‌اند که آموزش و پرورش نیز به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی تکالیف لازم را در خصوص کنترل و پیشگیری از این ویروس انجام داده است.

باقرزاده در خصوص احتمال تعطیلی مدارس برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: امروز (پنجشنبه) به طور معمول تعطیل است. برخی از مدارس نیز که در روز شنبه تعطیل هستند که به دلیل ادامه شمارش آرای انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه ضوابطی از گذشته در خصوص اینکه اگر یک کلاس درس چه تعداد دانش آموز مبتلا به یک بیماری (حال این بیماری آنفلوانزا باشد یا بیماری دیگری) تعطیل می‌شود، وجود داشته است، گفت: هنوز ویروس کرونا در کشور ما ویروس فراگیری نیست و اقداماتی که در این رابطه انجام شده، اقدامات پیشگیرانه است اما به دلیل آنکه مدارس محل جمعیت هستند و احتمال شیوع این ویروس وجود دارد، ما تابع مسئولان محلی از جمله مسئولان آموزش و پرورش در شهرستانها و … هستیم.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش تأکید کرد: نباید اضطراب و استرس را به جامعه تزریق کرد. سلامت مردم برای ما از اولویت‌های اصلی است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها