کد خبر: 386473
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۵:۳۶:۵۸
| |

علیرضا نیلچی، مدیر کل انتخابات شورای نگهبان:

انتخابات تا این لحظه روند مطلوبی داشته است

مدیر کل انتخابات شورای نگهبان گفت: با روند مطلوبی در اخذ رای روبرو بودیم و با حضور اعضای اجرایی و نظارت‌ها گزارش خاصی از تخلفات تا این ساعت گزارش نشده است.

انتخابات تا این لحظه روند مطلوبی داشته است
کد خبر: 386473
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۵:۳۶:۵۸

اعتمادآنلاین| علیرضا نیلچی، مدیر کل انتخابات شورای نگهبان درباره بررسی روند انتخابات و تخلفات با بیان مطلب فوق گفت: تخلفات جزئی هستند و در رده های مختلف حوزه های انتخابیه رسیدگی می‌شود. از اینکه گزارشات مهمی اتفاق افتاده باشد و در صلاحیت شورای نگهبان و هیئت مرکزی باشد تا این لحظه گزارشی نداشتیم.

نیلچی درباره اینکه این گزارشات جزئی در چه مواردی بوده است؟ گفت: مثلا در اطراف حوزه انتخابیه، تبلیغاتی باشد یا افرادی جمع شوند و تبلیغ جزیی شود. تاخیر در شروع رای‌گیری یا عدم حضور اعضا و ... موارد جزیی بوده که مهم نیست.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان درباره اینکه آیا روندی هست که با افرادی که در فضای مجازی شایعاتی می کنند برخورد شود؟ گفت: این مسائل از اختیارات قوه قضائیه است. عمده گزارشاتی که برای ما واصل می‌شود، هم شبکه های نظارتی خودمان گزارش می دهد و هم سامانه مردم ناظر و هم تلفن های گویا هست که گزارش می دهند. آنچه که مستند باشد و قابل تعقیب قضایی باشد حتماً به مراجع مربوطه منعکس می شود.

نیلچی درباره اینکه آیا بدون اثر انگشت رای در انتخابات قبول می شود؟ گفت: اثر انگشت جزو قانون نیست. آیین نامه هایی بود که برای ایام قبل هم هست و پیشنهاد ما هم برای اصلاح قانون این است که حذف شود و با وجود دستگاه های احراز هویت که در این دوره کامل تر استفاده شده، ضرورتی بر استفاده از اثر انگشت وجود ندارد. صبح هم ابلاغ شد که اثر انگشت اختیاری است و اگر کسی آمادگی آن را داشت اثر انگشتشان اخذ می‌شود و اگر نبود، ضرورتی ندارد و ستاد انتخابات شورای نگهبان هم هماهنگی‌هایی کردند، قطعاً آرای این چنینی قابل قبول است.

وی درباره اینکه آیا نظارت شورای نگهبان تا زمان رای گیری هست و اگر تمدید شود باید با نظر شورای نگهبان باشد یا خیر؟ گفت: با پیشنهاد وزیر کشور و هماهنگی شورای نگهبان این اتفاق می‌افتد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها