تاکید ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۱:

مسئولان شعب مجاز به نوشتن برای بی‌سوادان نیستند

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: افراد بی سواد به همراه شخصی باسواد از خانواده به شعبه اخذ رای بروند و هیچ یک از مسئولان شعب مجاز به نوشتن رای برای آنان نیستند.

مسئولان شعب مجاز به نوشتن برای بی‌سوادان نیستند
کد خبر: 386477
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۵:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در اطلاعیه شماره 31 ستاد انتخابات کشور آمده است: به اطلاع آن دسته از هموطنانی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن برای خود نیستند می‌رساند، برای شرکت در انتخابات و دادن رای می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: ضمناً مسئولین شعب اعم از نمایندگان فرماندار و اعضاء شعب، ناظرین هیئت نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان به نوشتن رای اقدام کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت 8 صبح امروز -جمعه - دوم اسفند در 208 حوزه انتخابیه - 6 هزار و 112 شعبه شهری، 577 شعبه روستایی و 461 شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین 290 نماینده مجلس شورای اسلامی و تعیین7 نماینده مجلس خبرگان رهبری در 5 حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود.


در این دوره از انتخابات 57 میلیون و 918 هزار و 159 نفر واجد شرایط رای دادن و 2 میلیون و 931 هزار و 766 نفر رای اولی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها