کد خبر: 386497
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۶:۱۳:۵۳
| |

در پی گسترش کرونا

تجمعات در سئول ممنوع شد

کره جنوبی امروز جمعه اعلام کرد که برای پیشگیری از شیوع کرونا مردم حق هیچگونه تجمع در سئول پایتخت این کشور را ندارند.

تجمعات در سئول ممنوع شد
کد خبر: 386497
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۶:۱۳:۵۳

اعتمادآنلاین| این اقدام دولت کره جنوبی پس از آن صورت می گیرد که شمار مبتلایان ویروس کرونا در این کشور به طرز نگران کننده‌ای افزایش یافت و از 31 نفر در ابتدای هفته به 208 نفر تا روز جمعه رسید.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی به نقل از پارک وون سون شهردار پایتخت گزارش کرد که تجمع در سه میدان اصلی شهر از این پس ممنوع است و لازم است این مناطق برای کمک رسانی به مبتلایان همواره در دسترس باشد.

این گزارش حاکی است: کسانی که از این فرمان سرپیچی کنند ممکن است تا دو هزار و 500 دلار جریمه شوند. ضمن آنکه بسیاری از کلیساهای شهر نیز تعطیل شده است.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی می افزاید که 3 هزار مرکز خیریه در سراسر پایتخت تعطیل شده است. نزدیک به 20 نفر در این شهر به کرونا آلوده شده و در روز جمعه نزدیک به 100 مبتلای جدید شناسایی شده اند.

شیوع ناگهانی و گسترده ویروس کرونا این هفته از شعبه کلیسای شین چیونجی در شهر دایه گو چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی واقع در 300 کیلومتری جنوب شرق پایتخت شروع شد.

دولت محلی اعلام کرده است که یکهزار و 300 مدرسه در این شهر به اضافه 200 موسسه خیریه تعطیل و به مردم توصیه شده است تا حد امکان در شهر رفت و آمد نکنند و موارد بهداشتی را مراعات نمایند.

نگرانی از افزایش شمار مبتلایان جدی است زیرا نزدیک به 200 نفر دیگر شناسایی شده اند که علایمی شبیه کرونا دارند.

«مون جایه این» رییس جمهوری کره جنوبی که گفته بود کشورش به‌زودی ویروس کرونا را کنترل می کند، امروز شرایط را بسیار جدی توصیف کرد و خواستار اتخاذ تدابیری برای مبارزه با این ویروس شد.

با مرگ یک زن 50 ساله در روز جمعه شمار درگذشتگان کرونا در کره جنوبی به 2 نفر رسید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها