تقویت روابط فرهنگی و علمی ایران و گرجستان بررسی شد

تقویت روابط دو کشور ایران و گرجستان در حوزه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی در دیدار "سیدجواد قوام شهیدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با "میخِیل چخنکلی" وزیرآموزش، علوم، فرهنگ و ورزش گرجستان بررسی شد.

تقویت روابط فرهنگی و علمی ایران و گرجستان بررسی شد
کد خبر: 386504
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۶:۲۵:۴۳

اعتمادآنلاین| قوام شهیدی در این دیدار که "حمید مصطفوی" رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان نیز در آن حضور داشت، با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود فرهنگی، آموزشی، علمی و دانشگاهی ایران، آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری‌ها را اعلام کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین بر امضاء و اجرایی کردن مفاد سند مبادلات فرهنگی، علمی، آموزشی و ورزشی و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری بین مراکز و نهادهای علمی، آموزشی، فرهنگی، گردشگری و ورزشی و برگزاری مسابقات تیم‌های ورزشی بین دو کشور تأکید کرد.

وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش گرجستان نیز با استقبال از پیشنهادهای همکاری سفیر جمهوری اسلامی ایران، اشتراکات فرهنگی و تاریخی دوکشور را مورد اشاره قرار داد .

چخنکلی همچنین با اشاره به ضرورت ارتقای همکاری های دوجانبه و علاقه مندی مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی کشور گرجستان به منظور گسترش همکاری‌ها با طرف ایرانی، آمادگی خود را برای سفر به ایران و امضای سند مبادلات فرهنگی و تفاهم نامه‌های همکاری دو جانبه را در چارچوب مفاد توافقتنامه فرهنگی رسمی امضاء شده بین دوکشور مورد تاکید قرار داد.

وی اعلام کرد که از هرگونه همکاری در زمینه های علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی بین دو کشور گرجستان و جمهوری اسلامی ایران حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها