علی لاریجانی، رئیس مجلس در ستاد انتخابات کشور:

تلاش هوشمندانه برای صیانت از رأی مردم انجام می‌شود

رئیس مجلس با بیان اینکه تلاش هوشمندانه برای صیانت از رأی مردم انجام می‌شود، گفت: گام خوبی را وزارت کشور انجام داد تا هم از رأی تک تک مردم صیانت شود و هم با سرعت کار انجام شود.

تلاش هوشمندانه برای صیانت از رأی مردم انجام می‌شود
کد خبر: 386533
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۹:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران بیان کرد: امیدوارم تا آخر شب انتخابات پر رونق و مجلس آینده مجلسی با پشتوانه قوی باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازدیدی که از ستاد انتخابات داشتم، اقدامات وزارت کشور نشانگر تلاش هوشمندانه برای صیانت از آراء مردم بود، علاوه بر این با دقت نظر لازم ساز و کارها طراحی شده بود تا با سرعت اطلاعات از همه حوزه‌ها به ستاد انتخابات کشور منتقل و نتایج مشخص شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من وزارت کشور گام‌های خوبی برداشته است برای اینکه با رای مردم با صیانت کامل و با سرعت و استفاده از تجهیزات جدید منتقل شود.

وی اظهار داشت: امیدوارم در آینده گام دیگری برداشته شود و شمارش آراء به صورت الکترونیک انجام شود که هم سرعت و دقت کار بالا می‌رود، لازم است شورای نگهبان در این زمینه با وزارت کشور همکاری نزدیک داشته باشد.

لاریجانی ادامه داد: تا جایی که آقای رحمانی‌فضلی و دوستانشان گفتند طراحی کار هم انجام شده است، این کار کمک می‌کند تا در شهرهای بزرگ آراء مردم سریعتر شمارش شود. امیدواریم در این ساعات هم با دقت نظر آرای مردم منتقل شود تا فردا شاهد شکل گیری مجلس جدید با پشتوانه قوی باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با ارزیابی خود از حضور مردم در پای صندوق‌های رای گفت: حضور مردم پای صندوق رای دو وجه و تاثیر مهم دارد. هم کارآمدی سیستم مدیریتی را در آن بخش قوی‌تر و با پشتوانه‌تر می‌کند و هم با رأیی که داده می‌شود و پشتوانه‌ای که به وجود می‌آید طرف مقابل و آمریکایی‌ها تلقی متفاوتی دارند و همین ظرفیت ایجاد می‌کند که مسایل کشور روان تر آسان تر و کم هزینه تر حل شود.

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اینکه در شورای تامین استان قم چه تدابیری برای مقابله با کرونا پیش بینی شده است، گفت: صبح جلسه ای در استانداری قم بودم و در شورای تامین استان نیز شرکت کردم. از وزارت بهداشت هم در این جلسات حضور داشتند. تمهیدات خوبی در قم اولا برای روز انتخابات در نظر گرفته شده بود تا مردم با آرامش حضور داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: توضیحاتی داده شد که مردم استان چگونه در انتخابات و بدون نگرانی شرکت کنند. برای آینده نیز تدابیری اندیشیده شد. دو بیمارستان برای کسانی که مشکوک هستند در نظر گرفته شد زیرا میزان درگیری زیاد نیست اما نگران شده اند.

وی تصریح کرد: این دو بیمارستان را ایزوله کردند. برای مدارس و تجمعات مردمی نیز تصمیماتی گرفته شد و اگر بخواهیم با دقت نگاه کنیم باید از نظر سرمایه گذاری بهداشتی این استان را مورد توجه بیشتری قرار دهیم. دستگاه ها اهتمام کنند و فرمت های بهداشتی را در رسانه ها منتشر کنند تا مردم مراعات کنند. دولت هم با اهمیت موضوع را بررسی کرده و در حال کنترل است.

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با ارزیابی خود از میزان رضایتمندی مردم از مجلس دهم، بیان کرد: این موضوع در بخش نظر سنجی ها باید بررسی شود. کارهای مجلس دهم در بحث تقنین بسیار مهم بوده است اما گاهی تبلیغات منفی می کنند. در بخش نظارت هم همینطور.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: باید توجه کرد شرایط این دوره با دوره های قبل تفاوت داشت و ما گرفتار تحریم شدیم. فشارهایی را تحمل کردیم که به موجب آنها تصمیم گیری در بخش های اقتصادی راحت نیست. بعد از اتمام انتخابات بحث تصویب بودجه است و پروژه ها را در حالیکه تقریبا منابعمان خالی شده است باید به نتیجه برسانیم.

منیع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها