برای گرفتن وام هیچ وقت دیر نیست

مدیر پروژه سرمایه‌گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار با بیان اینکه هیچگاه برای دریافت تسهیلات دیر نیست به جوانان توصیه کرد: قبل از شروع هر کاری ایده داشته باشند تا بتوانند طرح خود را پشتیبانی و پیگیری کنند.

برای گرفتن وام هیچ وقت دیر نیست
کد خبر: 386551
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۰۸:۳۹:۵۷

اعتمادآنلاین| رامین اسدی اظهار کرد: برای شروع کار نیازمند داشتن ایده هستیم و نداشتن طرح و ایده در حال حاضر به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

وی گفت: در کشور ما چون قیمت تمام شده محصول پایین است هر چیزی که تولید شود و زمینه صادرات داشته باشد توجیه‌پذیر است. مثلا ضایعات که طلای سیاه نام گرفته، ارزش افزوده دارد و می‌توان آن را صادر کرد چون قیمت تمام شده آن پایین است بنابر این اگر ضایعات جمع اوری و صادر شود ارزش افزوده زیادی برای کشور به دنبال دارد.

بسیاری از طرح‌های اشتغال بازار صادراتی دارند

مدیر سرمایه‌گذاری پروژه اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار درباره بازار صادراتی طرح‌های اشتغال گفت:در حال حاضر بسیاری از طرح‌ها بازار صادراتی دارند؛ محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات و همچنین زعفران در بسته‌بندی‌های مرغوب صادر می‌شوند. در بحث صنایع دستی یکسری شرکتها که بازارهای هدف خود را در خارج شناسایی کرده‌اند بر اساس نیاز بازار در حال تولید هستند و نمونه بارز آن تولید و عرضه انواع تابلو فرش بوده است.

اسدی درباره نظارت بر طرح‌های اشتغال نیز گفت: وام های پرداختی برای اشتغال روستایی باید در محل‌های مورد نظر هزینه شود. خوشبختانه سامانه ناظر را به همین منظور طراحی و راه‌اندازی کرده‌ایم و علاوه بر آن در تمام استانها یک کمیته نظارت هم داریم که میزان پیشرفت طرح را بررسی می‌کند و چنانچه طرح دچار انحراف شود، پول را به سیستم برمی‌گردانیم.

بیشترین طرح‌های اشتغال متعلق به بخش کشاورزی است

وی در پاسخ به این پرسش که بیشترین طرح‌های اشتغال در چه بخشهایی است؟ گفت: در حال حاضر سهم بخش کشاورزی بیشتر از دو بخش صنعت و خدمات است و چون زیرساخت روستاهای ما کشاورزی محور است، بیشترین طرح‌های اشتغال هم به سمت کشاورزی رفته است.

اسدی گفت: در بخش کشاورزی طرح‌ها عمدتا در گرایش گیاهان دارویی، گلخانه‌ها و اصلاح نژاد دام بوده است. شاید در یک دامداری 100 رأسی نزدیک به سه نفر کار کنند و تعداد اشتغال کم باشد ولی وقتی پول به این مجموعه‌ها تزریق می‌شود، موجب رونق کسب وکار و آبادی روستا می‌شود.

طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. به گفته کارشناسان، اجرای موفق این طرح موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، افزایش ماندگاری در مناطق روستایی و اشتغالزایی برای جوانان جویای کار می‌شود. طی دو سال گذشته 197 هزار شغل جدید و خالص در راستای طرح اشتغال روستایی ایجاد شده و تا پایان امسال 100 هزار نفر از شاغلان مناطق روستایی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها