مهین فرهادی‌زاد:

به کسب سهمیه زنان در 3 رشته دیگر امیدواریم

معاون توسعه ورزش زنان گفت: زنان ورزشکار کشورمان شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک در 3 رشته دیگر کاراته، تکواندو و قایقرانی را دارند.

به کسب سهمیه زنان در 3 رشته دیگر امیدواریم
کد خبر: 386558
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۰۸:۴۸:۴۰

اعتمادآنلاین| ‌ مهین فرهادی‌زاد روز شنبه در خصوص کسب سهمیه المپیک زنان افزود: دیگر کسی نمی‌تواند بگوید که تفاوتی در سرمایه‌گذاری در رشته‌های مختلف میان زنان و مردان وجود دارد. بنابراین اکنون فدراسیون‌ها بدنبال این هستند تا سهمیه‌های خود را کسب کنند و برای آنان فرقی نمی‌کند که دختر یا پسر باشد. چهار سهمیه المپیک و 2 سهمیه پارالمپیک گرفتیم و مسوولان فدراسیون‌ها تلاش دارند تا با فراهم کردن شرایط حضور در مسابقات مختلف و افزایش رنکینگ آنها، سهمیه‌های دختران را افزایش دهند. امیدواریم در کاراته، تکواندو و قایقرانی سهمیه کسب کنیم و زمینه حضور تعداد بیشتر ورزشکاران با بدست آوردن سهمیه در المپیک مهیا شود تا آنها در این بازی‌ها خوش بدرخشند.

معاون توسعه ورزش زنان ادامه داد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب ورزشکاران زن ما فعالیت خود را در رشته‌های مختلف شروع کردند و حضور زنان ما در مسابقات مختلف با پوشش اسلامی و رعایت ملاحظات فرهنگی فراهم شد اما این حضور به شرط این بود که پوشش ما در فدراسیون‌های جهانی و آسیایی مورد قبول واقع شود. اکنون در رشته‌های دیگری با فاصله زمانی بسیار، زنان ما فعالیت خود را شروع کردند.

وی یادآور شد: فعالیت‌های رشته‌هایی مثل شنا و ژیمناستیک را فقط در داخل کشور داریم و به همین دلیل هر رشته دیگری هم با ملاحظات فرهنگی رعایت نشود خودمان تمایلی به حضور در میادین بین‌المللی نخواهیم داشت. فاصله طولانی حضور نیافتن زنان در میادین بین‌المللی ما را مجاب نمی‌کند که یک شبه راه صد ساله را طی کنیم. اما زنان در رشته‌هایی چون وزنه‌برداری و کشتی با توان عالی و حوصله زیاد و تمرین به سرعت رشد می‌کنند.

فرهادی‌زاد خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به شرایطی که از دختران و زنان خود می‌بینیم، ملاحظات فرهنگی رعایت شود. اکنون شاهد حضور زنان ورزشکار در میادین داخلی هستیم که این امر نشان دهنده علاقه‌مندی زنان به کشتی یا رشته‌های دیگر است. امیدوارم شرایط حضور زنان در فضای برون مرزی برای برخی از این رشته‌ها فراهم شود که تازه کار خود را شروع کرده‌اند.

وی همچنین در خصوص تغییر تابعیت برخی ورزشکاران اظهار داشت: ورزشکاران، فرزندان ما هستند که در کشور خود برای ایران زمین تلاش کردند و به میادین بین‌المللی راه یافتند، به مدال رسیدند و مردم هم همراه آنان بودند. این ورزشکاران خِیر معنوی و مادی این مردم را دیدند. ما ضمن اینکه از همه آنها حمایت می‌کنیم امیدواریم فضای ایران را درک کنند و محبت‌های مردم و مسوولان را فراموش نکنند و دوباره به فضای تمرینی و مسابقات خود در ایران بازگردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها