سیدجواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مطرح کرد؛

کمبود 210 مدرسه استثنایی در کشور/ دانشگاه فرهنگیان توان پرورش نیروی توانبخشی را ندارد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه فضای آموزشی استاندارد برای دانش‌آموزان استثنایی بیش از 22.5 متر است، اظهار کرد: در حال حاضر این سرانه در کشور 10مترمربع است و برای رسیدن به سرانه مطلوب، 210 مدرسه استثنایی نیاز است.

کمبود 210 مدرسه استثنایی در کشور/ دانشگاه فرهنگیان توان پرورش نیروی توانبخشی را ندارد
کد خبر: 386629
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۰:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدجواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در خصوص اینکه چه تعداد دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد، گفت: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در کشور که آموزش و پرورش استثنایی متولی آن است، از سال 1372 آغاز شد که 1.5 درصد دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می‌داد.

وی ادامه داد: اکنون این طرح در سال جاری، 98 درصد دانش‌آموزان و 50 درصد پیش‌دبستانی‌ها را تحت پوشش دارد. دانش‌آموزان در قالب یکی از گروه‌های هفت‌گانه شناسایی شده‌اند و برای تمام آنان امکان آموزش را فراهم کرده‌ایم .

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: این آموزش‌ها در قالب آموزش استثنایی با 1600 مدرسه، آموزش تلفیقی- فراگیر در قالب 14 هزار مدرسه پذیرا و 500 مدرسه پشتیبان صورت گرفته است؛ بنابراین می‌توان گفت هیچ دانش‌آموز عادی و استثنایی در سطح کشور نیست که خواهان تحصیل باشد و آموزش و پرورش استثنایی و عادی، معلم و یا مدرسه برای تعلیم و تربیت آن‌ها نداشته باشد. اگر کسی بازمانده از تحصیل است، یا شناسایی نشده است یا خود خانواده فرد نخواسته‌اند این اتفاق صورت گیرد.

کمبود 210 مدرسه استثنایی در کشور

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی استاندارد برای دانش‌آموزان استثنایی بیش از 22.5 متر است، اظهار کرد: در حال حاضر در کشور 10متر فضای آموزش برای این دانش‌آموزان فراهم است که برای رسیدن به سرانه مطلوب، 210 مدرسه استثنایی دیگر لازم است که شروع این کار چندی قبل در بخش فشافویه استان تهران آغاز شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص جذب و به‌کارگیری کادر توانبخشی،تصریح کرد: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استثنایی در کشور به صورت تیمی است که 864 نیروی توانبخشی شامل گفتاردرمانی، بینایی‌سنجی، بازی‌درمانی در حال حاضر مشغول به خدمت هستند. همچنین برای اینکه بتوانیم به صورت استاندارد به دانش‌آموزان مباحث آموزش را ارائه کنیم، در طرح آمایش سرزمینی 800 نیروی دیگر جذب خواهیم کرد.

دانشگاه فرهنگیان توان پرورش نیروی توانبخشی را ندارد

حسینی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان توان پرورش نیروی توانبخشی را ندارد و این ظرفیت در دانشگاه‌های بهزیستی و علوم پزشکی موجود است. از طریق ماده 28 و خصوصا به صورت مشترک با آن دانشگاه‌ها به پرورش نیروی توانبخشی خواهیم پرداخت؛ زیرا نیروی توانبخشی که وارد آموزش و پرورش می شود در کنار صلاحیت دانشی، صلاحیت‌های حرفه‌ای و تربیتی را نیز باید دارا باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها