عبدالرضا هاشم‌زایی، عضو فراکسیون امید مجلس:

متاسف شدم که تنها اسم نماینده برنده اعلام شد و خبری از آرای آنها نبود

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نوشت: خیلی متاسف شدم که تنها اسم نماینده برنده اعلام شد و خبری از آرای آنها نبود. این موضوع باعث ایجاد بی‌اعتمادی در بین مردم می‌شود. انتظار دارم وزیر کشور و ستاد انتخابات هرچه زودتر این رویه را اصلاح کنند. باید آمار مشارکت در شهرستان‌هایی را که شمارش آرا در آنها نهایی شده فوراً به سمع مردم برسانند.

متاسف شدم که تنها اسم نماینده برنده اعلام شد و خبری از آرای آنها نبود
کد خبر: 386654
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی که در اختیار اعتمادآنلاین گذاشت، نوشت:

برای اولین بار در طول 40 سال بعد از انقلاب، ساعت هفت صبح که تلویزیون را روشن کردم تا اخبار انتخابات را از زبان سخنگوی ستاد انتخابات کشور بشنوم، با کمال تعجب دیدم که اسامی نمایندگان برنده را در حوزه‌هایی که شمارش آرا نهایی شده بود، بدون ذکر آرا و رأی برنده اعلام کردند.

خیلی متاسف شدم که تنها اسم نماینده برنده اعلام شد و خبری از آرای آنها نبود. این موضوع باعث ایجاد بی‌اعتمادی در بین مردم می‌شود. انتظار دارم وزیر کشور و ستاد انتخابات هرچه زودتر این رویه را اصلاح کنند. باید آمار مشارکت در شهرستان‌هایی را که شمارش آرا در آنها نهایی شده فوراً به سمع مردم برسانند. مردم از موضوع نگران هستند و انتقاد دارند. عدم اعلام آمار کاندیدای برنده به اعتماد عمومی جامعه لطمه می‌زند.

نمی‌دانم هدف از اعلام نشدن آرای کاندیداهای برنده از سوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور چیست. چرا بهانه به دست دیگران می‌دهیم تا در فضای مجازی علیه دولت، صداوسیما و مسئولان جوسازی شود که چرا آمار را اعلام نمی‌کنند؟

هرچه فکر می‌کنم به عنوان یک شهروند متوجه نمی‌شوم چرا این کارها را انجام می‌دهیم که به افکار عمومی و اعتماد عمومی لطمه بزنیم؟

مگر 50 سال قبل است که مردم متوجه آمار نشوند؟ ما در شهرهایی که حساسیت داشتیم آمار کلیه صندوق‌هایشان را هم داریم. در فضای مجازی به صورت مرتب آمار دقیق مشارکت در هر حوزه‌ای که نتیجه‌اش اعلام شده در کانال‌های مختلف به اطلاع مردم رسیده است.

اما در صداوسیما برای اولین بار در 40 سال، هفت صبح که اطلاعیه ستاد انتخابات را گوش کردم، تنها اسامی کاندیداهای برنده را اعلام می‌کرد و مشارکت را اعلام نمی‌کرد. مردم می‌دانند که درصد مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم پایین بوده است. چه دلیلی دارد که ستاد انتخابات این مساله را کتمان و لاپوشانی کنند؟

از چند ساعت دیگر برخی در فضای مجازی این موضوع را برجسته و مردم شک می‌کنند که نکند می‌خواهند آمار را دستکاری کنند. 40 سال است که این رویه بوده و رأی کاندیدای برنده و حتی رأی کاندیدایی که باخته را هم اعلام می‌کنند. اما امروز دیدم که اسامی را بدون آرا اعلام کردند.

باید هرچه سریع‌تر وزیر کشور و رئیس‌جمهور به این مساله عکس‌العمل نشان دهند و این رویه را اصلاح کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها