کد خبر: 386676
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۲:۱۳:۵۳
| |

گمرک:

بسته شدن مرز مهران ربطی به کرونا ندارد/ بازگشایی تا یکی - دو روز دیگر

درحالی که مرز مهران از دوشنبه هفته گذشته بسته و اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه دلیل بسته شدن این مرز، شیوع ویروس کرونا در ایران و تصمیم عراق برای بسته شدن مرزهای خود با ایران بوده است، دبیر شورای اطلاع‌رسانی گمرک اعلام کرد که بسته شدن مرز مهران و معطلی کامیون‌های صادراتی در این مرز ربطی به شیوع ویروس کرونا ندارد.

بسته شدن مرز مهران ربطی به کرونا ندارد/ بازگشایی تا یکی - دو روز دیگر
کد خبر: 386676
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۲:۱۳:۵۳

اعتمادآنلاین| سید روح الله لطیفی با اشاره به سابقه جابجایی کالا از ایران به عراق اظهار کرد: از سال‌های گذشته کامیون‌های ایرانی وارد عراق نمی‌شدند و کامیون‌های عراقی با پلاک عراق در گمرکات ایران بارگیری و کالاها را به عراق منتقل می‌کردند.

وی افزود: اخیرا در استان‌ واسط عراق( بامرکزیت کوت) تخلفات اداری سنگینی رخ داده و تعدادی از مسئولان در این دو استان دستگیر شدند که مسئولان گمرک هم جزو افراد دستگیر شده‌ بودند. این موضوع باعث شده تصمیم‌گیری در این دو استان دچار مشکل شود و کامیون‌های خالی از دوشنبه گذشته وارد تحویل بار نشوند.

لطیفی در مورد این که چه زمانی مشکل مذکور برطرف خواهد شد، توضیح داد: آخرین اخبار حاکی از آن است که برخی تجار و تشکل‌های صنفی برای مذاکره وارد ایران شده‌اند و مشکل به زودی حل خواهد شد. در واقع مذاکراتی هم توسط بخش خصوصی، استانداری ایلام و اداره کل گمرک ایران و تجار طرفین صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود این مشکل طی یکی - دو روز آینده برطرف شود.

سخنگوی گمرک در مورد این که گفته می‌شود بسته شدن مرز به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران است، نیز اظهار کرد: این موضوع هیچ ارتباطی به کرونا ندارد و به دلیل فقدان تصمیم‌گیری در گمرک عراق بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها