کد خبر: 386706
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»: ورزش در هفته‌ای که گذشت

میزبانی ایران در جام ملت‌ها تکذیب شد/ تاریخ‌سازی بهمن عسگری در ورزش ایران/ نامزدی 2 زن ایرانی برای کسب جایزه روز جهانی زن/ مالک پاری‌سن‌ژرمن متهم به پرداخت رشوه شد

هفته گذشته حافظ المدلج، خبرنگار عربستانی و عضو سابق کمیته اجرایی AFC، اعلام کرد: ایران کاندیدای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 شده است. خبری که خیلی زود تکذیب شد.

حجم ویدیو: 14.40M | مدت زمان ویدیو: 00:05:21 دانلود ویدیو
کد خبر: 386706
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۲۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد حمیدی- در هفته‌ای که گذشت دنیای ورزش حواشی زیادی داشت. در این قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی می‌اندازیم به ماجرای میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا، کسب اولین سهمیه المپیکی رشته کاراته، نامزدی 2 زن ایرانی برای کسب جایزه روز جهانی زن و همچنین متهم شدن مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به پرداخت رشوه به سران یوفا.

میزبانی ایران در جام ملت‌ها تکذیب شد

هفته گذشته حافظ المدلج، خبرنگار عربستانی و عضو سابق کمیته اجرایی AFC، اعلام کرد: ایران کاندیدای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 شده است.

عربستان که به کسب میزبانی این تورنمنت بزرگ بسیار علاقه‌مند است، رقابت نزدیکی با اردن و ازبکستان دارد. هرچند این خبرنگار عربستانی ایران را اصلی‌ترین رقیب این کشور در کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2027 می‌داند.

این خبرنگار البته به شرایط ایران در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرده و گفته این بهترین فرصت برای عربستان است تا بتواند میزبان جام ملت‌های آسیا شود.

با وجود ادعای این عضو سابق کمیته اجرایی AFC، فدراسیون فوتبال ایران ضمن رد درخواست میزبانی ایران برای جام ملت‌های 2027 اعلام کرده: چنین موضوعی صحت ندارد، اگر قرار باشد ایران درخواست میزبانی بدهد باید شرایط و تعهدات اقتصادی، سیاسی و... آن را انجام داده باشد که چنین مواردی صورت نگرفته است. فدراسیون فوتبال در ادامه اعلام کرده هیچ‌گاه چنین موضوعی در فدراسیون و وزارت ورزش به طور عملیاتی پیگیری نشده است ( بیشتر بخوانیم ).

ایران آخرین بار در سال 1968 میلادی میزبان جام ملت‌های آسیا بود که توانست با پیروزی برابر رژیم اشغالگر قدس قهرمان آسیا شود.

تاریخ‌سازی بهمن عسگری در ورزش ایران

بهمن عسگری، قهرمان کاراته ایران، اولین سهمیه المپیک در این رشته را برای ایران کسب کرد.

رقابت‌های کاراته وان امارات هفته گذشته به پایان رسید و ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و چهار برنز به مقام پنجم رقابت‌ها رسید. در این میان اما قهرمانی بهمن عسگری در این رقابت‌ها او را به اولین کاراته‌کای ایرانی‌ای تبدیل کرد که توانسته سهمیه المپیک را به دست آورد. او که با 7702 امتیاز صدرنشین رنکینگ 75+ کیلوگرم بود با رسیدن به نیمه‌نهایی کاراته وان امارات سهمیه المپیک خود را قطعی کرد ( بیشتر بخوانیم ).

عسگری بعد از کسب سهمیه المپیک گفت: «با کسب سهمیه المپیک مسئولیتم سنگین‌تر شده و از این پس باید قدم‌هایم را محکم‌تر بردارم و با تمرکز بالا به هدفم که کسب مدال در المپیک توکیو است برسم. امیدوارم با دعای خیر مردم و خانواده‌ام و حمایت خوب مسئولان بتوانم قدم‌هایم را محکم‌تر بردارم و با تمام توان و قدرت در المپیک توکیو حاضر شوم.» ( بیشتر بخوانیم )

کاراته ایران جزو معدود رشته‌هایی است که شانس کسب سهمیه کامل یعنی 6 سهمیه المپیک را دارد.

نامزدی 2 زن ایرانی برای کسب جایزه روز جهانی زن

کمیته‌های بین‌المللی المپیک و پارالمپیک به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زن به پنج زن فعال در عرصه‌های ورزشی جایزه می‌دهند.

نکته جالب اینکه به طور همزمان نام 2 زن ایرانی فعال در حوزه سوارکاری نیز میان این نفرات دیده می‌شود. فدراسیون جهانی سوارکاری، «مینا فراهانی» عضو کمیته ژیمناستیک روی اسب و فدراسیون سوارکاری ایران را به عنوان یکی از نامزدهای انتخابی به کمیته بین‌المللی المپیک معرفی کرده است ( بیشتر بخوانیم ).

این فدراسیون جهانی به منظور کسب جایزه کمیته بین‌المللی پارالمپیک هم غزاله منتظم، رئیس کمیته سوارکاری جانبازان و معلولان فدراسیون سوارکاری، را نیز به عنوان یکی از این نامزدها اعلام کرده است.

مالک پاری‌سن‌ژرمن متهم به پرداخت رشوه شد

ناصر الخلیفی رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به نقش داشتن در برخی جرائم صورت‌گرفته توسط ژروم والکه، دبیرکل سابق فیفا، متهم شده است.

والکه سال 2015 پس از اثبات سوءاستفاده از منصب خود در فیفا و اتهاماتش در مورد فروش بلیت‌های جام جهانی، با بهایی بالاتر از قیمت مصوب در بازار سیاه، برکنار شد و اکنون فاش شده که رئیس قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن هم در اتهاماتی که علیه مدیر گروه رسانه‌های BeIN وجود دارد نقش داشته است. اتهامی که در سوئیس علیه الخلیفی شکل گرفته اعطای امتیازات بی‌مورد از سوی او به والکه بوده، کسی که به دریافت رشوه متهم بوده است ( بیشتر بخوانیم ).

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر دادستانی کل سوئیس منتشر شده آمده است: «نتایج یکسری تحقیقات نشان می‌دهد والکه از هر 2 متهم دیگر پرونده، امتیازات بی‌مورد دریافت کرده است. پس از آنکه ناصر الخلیفی به جای والکه، از طریق یک شرکت، ویلایی را در منطقه ساردینیای ایتالیا خریداری کرد، مبلغی حدود 500 هزار یورو به والکه مسترد شد، مبلغی که او به یک شخص ثالث برای خرید آن ویلا پرداخت کرده بود. والکه سپس از الخلیفی امتیاز استفاده انحصاری از این ویلا برای یک بازه زمانی 18ماهه گرفت- تا زمانی که والکه از سوی فیفا محروم شد- آن هم بدون اینکه اجاره‌بهای تخمین زده‌شده این ویلا را که در حدود 900 هزار یورو تا 1.8 میلیون یورو بود بپردازد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها