فروش خودرو در چین از ترس کرونا 92 درصد کاهش یافت

فروش خودروهای سواری در چین 92 درصد در دو هفته اول فوریه به خاطر شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

فروش خودرو در چین از ترس کرونا 92 درصد کاهش یافت
کد خبر: 386740
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۴:۰۶:۳۶

اعتمادآنلاین| فروش خودروهای سواری در چین 92 درصد در دو هفته اول فوریه به خاطر شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است که انتظار می رود باعث کاهش رشد تجارت چین و پایین آمدن سرمایه گذاری خارجی در این کشور در سه ماهه اول 2020 شود.

طبق اطلاعات اتحادیه خودروهای سواری چین، فروش روزانه این خودروها از اول تا شانزدهم فوریه تا 4909 خودرو کاهش یافته است در حالی که این رقم در سال گذشته طی همین دوره 59930 خودرو بود.

این اتحادیه اعلام کرد:« نمایندگی های بسیار کمی در هفته های اول فوریه باز شده و رفت و آمد مشتری ها در آنها بسیار کم بوده است».

شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن طولانی شدن تعطیلات سال نوی چینی، به شدت به فروش خودرو در بزرگترین بازار خودروی جهان آسیب زده است. این بازار قبل از شیوع ویروس هم با مشکلاتی مواجه بود.

در اواخر ژانویه و در ماه فوریه، افراد کمی در چین به دنبال خرید خودروی سواری بودند. خودروسازان بزرگ داخلی و جهانی موقتاً تولید خود را در این کشور متوقف کرده اند.

با ثابت ماندن فروش خودرو و فعالیت صنعتی در چین، انتظار می رود ارقام تجاری این کشور در ژانویه و فوریه شرایط خوبی نداشته باشد چون فعالیت‌های صنعتی و لجستیکی بسیار کند شده اند.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد انتظار می رود آمار تجارت ماه های ژانویه و فوریه یک کاهش شدید در نرخ رشد صادرات و واردات این کشور را نشان دهد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها