کد خبر: 386749
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۴:۴۳:۰۰
| |

ژاپن اولین کاوشگر را به قمر مریخ می‌فرستد

سازمان فضایی ژاپن اواخر دهه 2020 ، کاوشگر به دو قمر مریخ ارسال می‌کند.

ژاپن اولین کاوشگر را به قمر مریخ می‌فرستد
کد خبر: 386749
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۴:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش پایگاه اینترنتی techcrunch، دولت ژاپن به طور رسمی «ماموریت اکتشاف قمر مریخ» (MMX) را تصویب کرد؛ در این ماموریت دو قمر مریخ به نام‌های «فوبوس» و «دیموس» مورد بررسی قرار می‌گیرند. با تصویب این ماموریت توسط دولت ژاپن محققان ژاپنی از هم‌اکنون تمام توجه خود را بر ساخت سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مورد نیاز برای این ماموریت معطوف خواهند کرد.

فضاپیما MMX در سال 2024 پرتاب می‌شود و در سال 2025 به مریخ می‌رسد؛ این فضاپیما سه سال بعدی را به بررسی این دو قمر مریخ می‌پردازد و نقشه‌های مفصلی از آنها تهیه می‌کند.

فضاپیمای MMX از 11 ابزار استفاده می‌کند تا «فوبوس» و «دیموس» را در مدارشان مورد مطالعه قرار دهد، سپس به فوبوس برای فرود و جمع‌آوری نمونه نزدیک خواهد شد.

نحوه شکل‌گیری و تاریخ مریخ منشأ بحث‌های زیادی است. فوبوس و جفت کوچکش دیموس ظاهر سیارک‌ها را دارند و احتمالاً از کمربند سیارکی جدا و توسط جاذبه مریخ گرفتار شده‌اند. یک فرضیه دیگر این است که آنها در نتیجه نوعی برخورد بزرگ با مریخ شکل گرفته‌اند.

در هر صورت محققان انتظار دارند که این قمرها به عنوان افشاکننده تاریخ مریخ طی میلیاردها سال عمل کنند و بینش‌هایی در مورد تشکیل و تغییر و تحولات مریخ ارائه دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها