علت برخی گرانی‌های در بازار میوه یزد چیست؟

رییس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد صادرات را علت افزایش قیمت برخی از اقلام مانند پیاز در بازار میوه این استان اعلام کرد و گفت: هیچ نوع کمبودی در اقلام میوه و صیفی وجود ندارد اما تحت تاثیر آزاد شدن صادرات، قیمت برخی از اقلام مانند پیاز با وجود قرار گرفتن در فصل برداشت افزایش داشته است.

علت برخی گرانی‌های در بازار میوه یزد چیست؟
کد خبر: 386755
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۴:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین مشرف، رییس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد با اشاره به باز شدن دوباره صادرات و تاثیر ان در گران شدن اقلام میوه، اظهار کرد: هیچ نوع کمبودی در اقلام میوه و صیفی وجود ندارد اما تحت تاثیر آزاد شدن صادرات، برخی از اقلام مانند پیاز با وجود فصل برداشت افزایش قیمت داشتند به طوری که هر کیلوگرم پیاز بین 6000 تا 4500 تومان توزیع می‌شود.

وی کم شدن محصول و اتمام فصل برداشت پرتقال را عامل گران شدن آن عنوان کرد و گفت: پرتقال واشنگتنی رو به اتمام است، از این رو به افزایش قیمت به علت عرضه و تقاضا بین 5 تا 10 هزار تومان در میادین تره بار توزیع می‌شود.

این مسئول قیمت هر کیلوگرم از میوه کیوی را نیز بین 6 تا 12 هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی از 2500 تا 1000 تومان است اما به علت پایین بودن تقاضا از 2000 تومان نیز توزیع می‌شود.

وی افزود: هر کیلوگرم سیب زمینی نو از 3500 و هر کیلوگرم سیب زمینی کهنه از 2500 تومان در میادین تره بار عرضه می‌شود کلم برگ و کلم قرمز نیز با درصدی کاهش قیمت از 500 تا 1000 تومان در میادین عرضه می‌شود.

به گفته مشرف، قیمت هر کیلوگرم بادمجان گلخانه‌ای از 3100 تا 4500 تومان و هر کیلوگرم از انواع معمولی ان نیز تا 2300 تومان در میادین تره بار عرضه میشود، خیار سبز گلخانه‌ای نیز از 3100 و مینی آن هم از 3500 تومان اعلام کرد.

وی در مورد قیمت سبزیجات با درصدی کاهش نیز گفت: انواع سبزیجات خوردنی از 3800 تومان و سبزی خورشتی از 2300 تومان در میادین به فروشندگان و عموم عرضه می‌شود.

مشرف قیمت هندوانه را نیز از 1000 تا 3500 تومان اعلام و خاطرنشان کرد: اقلامی مانند هنداونه، موز و طالبی و میوه‌های خارجی در بازار آزاد با 20 درصد و سایر اقلام میوه و سبزی با 30 درصد افزایش قیمت توزیع می‌شوند.

مسئول میادین میوه و تره بار یزد از ثابت ماندن قیمت‌ها تا پایان هفته جاری یاد کرد و گفت: کمبودی در این بازار نداریم بلکه قیمت‌ها تحت تاثیر عرضه و تقاضا و صادرات تغییر می‌کند ولی با این حال، احتمالا قیمت‌ها تا پایان هفته دچار تغییر نخواهند شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها