علی ساری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بهبود اوضاع اقتصادی و روابط خارجی از اولویت‌های مجلس یازدهم است/ قالیباف احتمالاً رئیس مجلس می‌شود/ تنش میان مجلس آینده و دولت قوت می‌گیرد/ برخی جایگاه‌ها اجازه نمی‌دهند تنش میان مجلس و دولت افزایش یابد

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: از میان افرادی که در صدر لیست تهران هستند، یک نفر رئیس مجلس خواهد شد. اما به احتمال 90 درصد، آقای قالیباف رئیس مجلس یازدهم می‌شود.

بهبود اوضاع اقتصادی و روابط خارجی از اولویت‌های مجلس یازدهم است/ قالیباف احتمالاً رئیس مجلس می‌شود/ تنش میان مجلس آینده و دولت قوت می‌گیرد/ برخی جایگاه‌ها اجازه نمی‌دهند تنش میان مجلس و دولت افزایش یابد
کد خبر: 386775
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی روز جمعه برگزار شد ( بیشتر بخوانیم ) که پیش از آن هم پیش بینی می شد که مجلسی اصولگرا شکل بگیرد. با توجه به شعارهای تند برخی از کاندیداهای اصولگرا به نظر می رسد باید شاهد جدال مجلس یازدهم با دولت دوازدهم باشیم.

علی ساری، نماینده اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، به اولویت‌های مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: بهبود اوضاع اقتصادی و تاکید بر بهبود شرایط حاکم بر روابط خارجی از اولویت‌های مجلس یازدهم است. اگر مجلس یازدهم این گام‌ها را بردارد، در کاهش مشکلات مردم موثر خواهد بود.

او ادامه داد: کسانی که که توانستند به مجلس یازدهم راه یابند، شانس کمی برای بهبود اوضاع اقتصادی و روابط خارجی دارند. من خوش‌بین نیستم که مجلس یازدهم بتواند اوضاع اقتصادی و روابط خارجی را بهبود بخشد.

به احتمال 90 درصد آقای قالیباف رئیس مجلس یازدهم خواهد بود

این نماینده مجلس دهم، در پاسخ به اینکه چه کسی رئیس مجلس یازدهم می‌شود توضیح داد: نمایندگان مجلس یازدهم از طیف اصولگرا هستند. در انتخاب رئیس مجلس هم اصولگرایان با یکدیگر رقابت می‌کنند و کسی نیست که بخواهد با آنها رقابت کند. بنابراین از میان افرادی که در صدر لیست تهران هستند، یک نفر رئیس مجلس خواهد شد. اما به احتمال 90 درصد، آقای قالیباف رئیس مجلس یازدهم می‌شود.

با توجه به شعارهای کاندیداها روابط مجلس یازدهم با دولت پرتنش خواهد بود

ساری مجلس آینده را میدان جدال میان مجلس و دولت قلمداد کرد و گفت: در سال پایانی دولت قطعاً روابط با تنش همراه خواهد بود. با توجه به تبلیغات برخی کاندیداهای برنده در انتخابات، شاهد جدال مجلس و دولت خواهیم بود مگر اینکه آنها رویکردشان را تغییر دهند.

در سال پایانی دولت قطعاً روابط با تنش همراه خواهد بود. با توجه به تبلیغات برخی کاندیداهای برنده در انتخابات، شاهد جدال مجلس و دولت خواهیم بود مگر اینکه آنها رویکردشان را تغییر دهند.

پیش‌بینی می‌کنم تنش میان مجلس و دولت قوت گیرد

او ادامه داد: شعارها و سخنرانی‌های تعداد زیادی از کاندیداهای راه‌یافته به مجلس یازدهم، بر مبنای فشار بر دولت می‌چرخید. به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنم تنش‌ها میان مجلس و دولت قوت گیرد. اما واقعیت امر این است که جایگاه‌های مختلفی که در کشور وجود دارد اجازه تنش بیشتر- میان مجلس و دولت- را نمی‌دهند. بنابراین کنترل لازم صورت می‌گیرد تا تنش‌ها کمتر شود. عمر دولت نیز بیش از یک سال نیست و این زمان سپری و دولت عوض می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها