بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» خبر داد:

جلسه ویژه کمیسیون بهداشت مجلس با وزیر بهداشت درباره ویروس کرونا/ وزیر بهداشت باید درباره نحوه ورود و شیوع کرونا به کشور پاسخگو باشد/ تکلیف نامه وزیر بهداشت به جهانگیری برای توقف پروازهای چین به ایران چه شد؟

بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: وزارت بهداشت باید درباره نحوه ورود و شیوع ویروس کرونا به کشور پاسخگو باشد. به همین منظور روز دوشنبه ساعت 12 ما اعضای کمیسیون بهداشت با وزیر بهداشت در مجلس جلسه‌ای خواهیم داشت و وزیر باید پاسخگوی سوالات موجود در این باره به نمایندگان مردم باشد.

جلسه ویژه کمیسیون بهداشت مجلس با وزیر بهداشت درباره ویروس کرونا/ وزیر بهداشت باید درباره نحوه ورود و شیوع کرونا به کشور پاسخگو باشد/ تکلیف نامه وزیر بهداشت به جهانگیری برای توقف پروازهای چین به ایران چه شد؟
کد خبر: 386914
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پس از اعلام خبر ورود ویروس کرونا به کشور همزمان با اعلام 2 فوتی در شهر قم (بیشتر بخوانیم) این نگرانی به وجود آمد که ممکن است ویروس کرونا در روزهای پیش وارد کشور شده و وزارت بهداشت در اعلام این خبر کوتاهی کرده باشد. چرا که این ویروس می‌تواند حداقل 2 هفته در بدن فرد مبتلا بدون عوارض وجود داشته باشد و سپس منجر به فوت شود.

بنابراین در جامعه سوالات بی‌جواب زیادی در مورد چگونگی ورود ویروس کرونا به کشور، عدم قرنطینه شهرهای آلوده (بیشتر بخوانیم) ، نامه وزیر بهداشت به معاون اول رئیس‌جمهوری برای توقف پروازهای چینی به ایران و... مطرح است و وزارت بهداشت و درمان و همچنین دولت باید این سوالات را که مربوط به سلامت و جان جامعه است به طور شفاف پاسخ دهد.

از این رو بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به اعتمادآنلاین خبر داد که روز دوشنبه ساعت 12 ظهر در این خصوص با وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت مجلس جلسه خواهند داشت.

کمیسیون بهداشت و درمان

او در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین وزارت بهداشت را مسئول پاسخگویی به همه سوالات مطرح‌شده در مورد نحوه ورود و شیوع ویروس کرونا دانست: نحوه ورود و چگونگی شیوع ویروس کرونا به کشور و آمار واقعی مبتلایان به این ویروس در کشور از جمله سوالاتی است که وزیر بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم باید درباره آنها شفاف‌سازی کند و به سوال نمایندگان ملت پاسخ گوید.

ویروس کرونا

آیا پروازهای چین به ایران متوقف شده‌اند؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم ادامه داد: آقای نمکی وزیر بهداشت 2 هفته پیش به آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، درباره توقف پروازهای چین به مقصد ایران نامه‌ای نوشت. باید مشخص شود که آیا این پروازها متوقف شده‌اند یا خیر. همچنین سوال اینجاست که اگر متوقف نشده‌اند، به چه دلایلی این کار انجام نشده و دلایل‌شان چیست که از سلامت و جان مردم مهم‌تر است.

باید مشخص شود که آیا این پروازها متوقف شده‌اند یا خیر. همچنین سوال اینجاست که اگر متوقف نشده‌اند، به چه دلایلی این کار انجام نشده و دلایل‌شان چیست که از سلامت و جان مردم مهم‌تر است!

عامل ورود ویروس کرونا به سایر کشورها مسافران چینی بوده‌اند

نماینده مردم کاشمر در مجلس دهم بیان کرد: همچنین باید روشن شود عامل ورود این ویروس به ایران چه افرادی و از چه راهی بوده است. در سایر کشورها منبع اولیه ویروس افراد چینی بوده‌اند که به عنوان مسافر وارد این کشورها شده‌اند یا کسانی بوده‌اند که در چین اقامت داشته‌اند و حالا به کشور خود بازگشته‌اند. بنابراین منشاء آن مشخص شده است و باید در کشور ما هم این موضوع شفاف بیان شود.

آیا وزارت بهداشت توان تشخیص منشاء ورود ویروس کرونا به کشور را ندارد؟

بنیادی ادامه داد: متاسفانه ما هنوز نمی‌دانیم منشاء ورود این ویروس و آلودگی به کشور و مشخصاً در قم چه بوده است. وزارت بهداشت باید در این باره جوابگو باشد. باید مشخص شود که آیا متولیان سلامت مردم در پیدا کردن منشاء این آلودگی توانمندی لازم ندارند یا موضوعات دیگری در میان است.

باید مشخص شود که آیا متولیان سلامت مردم در پیدا کردن منشاء این آلودگی توانمندی لازم ندارند یا موضوعات دیگری در میان است.

ویروس کرونا

این نماینده پزشک در مجلس عنوان کرد: سوالات زیادی در این باره مطرح است که باید وزارت بهداشت و شخص وزیر و همچنین دولت، به عنوان بازوی اجرایی نظام، به طور شفاف پاسخ مناسبی به آنها بدهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم در پایان گفت: به همین منظور، روز دوشنبه ساعت 12، ما اعضای کمیسیون بهداشت با وزیر بهداشت و متولیان این وزارتخانه درباره مشکل پیش‌آمده جلسه‌ای خواهیم داشت. وزیر مربوطه هم باید به سوال اعضای کمیسیون درباره ویروس کرونا پاسخ دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها