گزارش «اعتمادآنلاین» از برگزاری بازی‌های لیگ برتر فوتبال بعد از شیوع ویروس کرونا:

ال‌کلاسیکوی ایران قطعاً برگزار می‌شود/ سازمان لیگ: برگزاری بازی‌های لیگ بدون تماشاگر یک دستور ملی است

روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران درباره برگزاری دیدار سپاهان و پرسپولیس گفت: تمام بازی‌های باقی‌مانده هفته بیستم لیگ برتر برگزار می‌شود. هرچند سپاهان درخواست داده تا دیدارش برابر پرسپولیس لغو شود، اما هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

ال‌کلاسیکوی ایران قطعاً برگزار می‌شود/ سازمان لیگ: برگزاری بازی‌های لیگ بدون تماشاگر یک دستور ملی است
کد خبر: 386953
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد حمیدی- کرونا؛ ویروسی که این روزها حسابی در ایران سروصدا به پا کرده است. هرچند تا همین چند روز قبل مسئولان وزارت بهداشت ایران وجود ویروس کرونا را تکذیب می‌کردند؛ اما به‌ یکباره تمام خبرها از ابتلای چند ایرانی به این ویروس در شهر قم خبر دادند. ظرف سه تا چهار روز، این ویروس در ایران پنج قربانی گرفت و نزدیک به 18 مورد ابتلا هم ثبت شد. همین اتفاق باعث شد مدارس برخی از شهرها مثل تهران، اصفهان و قم تعطیل شوند. حالا ستاد پیشگیری از کرونا ویروس اعلام کرده بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم باید بدون تماشاگر برگزار شود. اتفاقی که ناراحتی برخی از باشگاه‌ها را برانگیخته است.

کرونا

تمام بازی‌های فوتبال ایران لغو شد

ستاد پیشگیری از گسترش کروناویروس سوم اسفندماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، تمام مسابقات ورزشی کشور به مدت 10 روز لغو شده است.

در اطلاعیه شماره 2 این ستاد آمده است: «پیرو هماهنگی به‌عمل‌آمده با معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و نظر به اهمیت حفظ سلامت ورزشکاران و دست‌اندرکاران ورزش و همچنین علاقه‌مندان و تماشاگران رویدادهای ورزشی، اعلام می‌شود از روز دوشنبه، پنجم اسفندماه 98 تمام مسابقات ورزشی کشوری و لیگ‌های دسته اول و دوم در تمام رده‌های سنی به مدت 10 روز لغو اعلام می‌گردد. تصمیمات بعدی این ستاد متعاقباً و از طریق اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.» ( بیشتر بخوانیم )

هرچند ستاد پیشگیری از گسترش کروناویروس اعلام کرد تمام مسابقات ورزشی کشور لغو شده است، اما سازمان لیگ فوتبال ایران خبر از برگزاری سه دیدار باقی‌مانده از هفته بیستم لیگ برتر در روز چهارم اسفندماه داد. البته سازمان لیگ اعلام کرد این سه دیدار بدون تماشاگر برگزار می‌شود. موضوعی که موجب ناراحتی مدیران باشگاه سپاهان شده است.

سپاهان در هفته بیستم لیگ برتر، میزبان پرسپولیس است؛ دیداری که به ال‌کلاسیکوی ایران مشهور است و حساسیت‌های زیادی هم دارد. این 2 تیم، مانند لیگ هجدهم، رقابت سختی برای قهرمانی در پیش دارند و همین موضوع حساسیت این دیدار را دوچندان کرده است. حالا تصمیم ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مبنی بر برگزاری مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگران، اعتراض باشگاه سپاهان را برانگیخته است. مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره این تصمیم گفت: «من شب گذشته با مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون تماس گرفتم ولی موفق نشدم با آنها صحبت کنم. امروز نامه کتبی خود را برای به تعویق انداختن بازی به فدراسیون و سازمان لیگ ارسال می‌کنیم و امیدواریم به درخواست ما پاسخ مثبت بدهند.» ( بیشتر بخوانیم )

هواداران سیگاری فوتبال

لغو اطلاعیه شماره 2

همان زمانی که همه فکر می‌کردند تمام رقابت‌های ورزشی کشور تا 10 روز آینده بدون تماشاگر برگزار می‌شود، ستاد پیشگیری از کروناویروس در اطلاعیه شماره سه خود اعلام کرد تمام بازی‌های ورزشی در کشور باید بدون تماشاگر برگزار شود. در اطلاعیه شماره 3 ستاد پیشگیری از گسترش کروناویروس در ورزش آمده است: «به اطلاع عموم جامعه ورزش کشور می‌رساند با توجه به شرایط جدید بهداشتی و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت ورزش و جوانان کلیه مسابقات کشور همچنان در لیگ‌های مختلف ادامه خواهد یافت، ولی بدون حضور تماشاگر خواهد بود. بدیهی است با در نظر گرفتن شرایط، تمهیدات بعدی بنا بر ضرورت کشور و با هماهنگی همه دستگاه‌ها انجام خواهد شد.»

هرچند سازمان لیگ بر برگزاری دیدار سپاهان و پرسپولیس اصرار دارد، اما مدیران این باشگاه اصفهانی می‌کوشند تا این بازی لغو و به زمانی دیگر موکول شود (بیشتر بخوانیم ).

پرسپولیس - سپاهان

روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره برگزاری دیدار سپاهان و پرسپولیس گفت: «تمام بازی‌های باقی‌مانده هفته بیستم لیگ برتر برگزار می‌شود. هرچند سپاهان درخواست داده تا دیدارش برابر پرسپولیس لغو شود، اما هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. برگزاری بدون تماشاگر بازی‌های لیگ برتر یک موضوع کشوری است و برنامه‌ریزی‌ها بر عهده سازمان لیگ نیست. این‌ یک دستور کلی است و مجبور به اجرای این دستورات هستیم. لیگ برتر هم بر اساس برنامه پیش می‌رود و هیچ دیداری تعطیل نخواهد شد. البته بر اساس دستور ستاد پیشگیری از گسترش کروناویروس، تمام مسابقات لیگ برتر، دسته یک، دسته 2، فوتبال ساحلی و فوتسال، بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها