مشاور امنیت ملی آمریکا: اطلاعاتی مبنی بر کمک مسکو به ترامپ ندیده‌ام

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: هیچ اطلاعاتی که نشان ‌دهد روسیه در حال مداخله در کمپین ریاست جمهوری آمریکاست، به امید اینکه دونالد ترامپ دوباره در انتخابات 2020 پیروز شود، وجود ندارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا: اطلاعاتی مبنی بر کمک مسکو به ترامپ ندیده‌ام
کد خبر: 386961
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۰:۵۱:۳۰

اعتمادآنلاین| اظهارات رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا پس از صحبت‌های ضد و نقیض درباره نشست اخیر مقام‌های اطلاعاتی پشت درهای بسته با قانونگذاران آمریکایی درباره مداخله روسیه در کمپین 2020 مطرح می‌شود.

یکی از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شد، به این قانونگذاران گفته نشد که روسیه برای کمک مستقیم به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش می‌کند. اما دیگر مقام‌های مطلع از این نشست گفتند، به آن‌ها گفته شد که کرملین به دنبال کمک به نامزدی ترامپ است. این مقام‌ها که درباره نشستی محرمانه سخن می‌گفتند، خواستند نامشان فاش نشود.

رابرت اوبراین در مصاحبه با ای‌بی‌سی که امروز (یکشنبه) به صورت کامل منتشر می‌شود، تاکید کرد: مشاور امنیت ملی به اطلاعات به خوبی دسترسی دارد. هیچ اطلاعاتی که نشان دهد روسیه کاری در راستای تلاش برای انتخاب دوباره رئیس‌جمهوری ترامپ انجام می‌دهد، ندیده‌ام.

تحقیقات حدودا دو ساله به رهبری رابرت مولر از شورای ویژه به این نتیجه رسید که یک عملیات پیچیده تحت رهبری کرملین برای اختلاف‌افکنی در آمریکا و ایجاد اختلال در انتخابات 2016 از طریق حملات سایبری و رسانه‌های اجتماعی در جریان بود. مقام‌های اطلاعاتی هشدار دادند که روسیه قصد دارد همین کار را در 2020 تکرار کند.

با این حال اوبراین مدعی شد او یا رهبران ارشد در آژانس‌های اطلاعاتی هیچ اطلاعات یا تحلیلی که نشان‌دهنده قصد روسیه برای کمک به ترامپ باشد ندیده‌اند.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: همه آنچه می‌دانم این است که جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا از آن جلسه ناخشنود بودند و تاکید می‌کردند که هیچ اطلاعاتی برای آنچه گفته شد وجود ندارد. من حتی نمی‌دانم که چیزی که منابع گفته‌اند درست است یا خیر. خب همانطور که می‌دانید این‌ها اطلاعات نشت کرده از آن جلسه است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها