مربی آکادمی ملی شنا:

شانس ما برای کسب سهمیه المپیک بالاست/ نیاز به حمایت وزارت و کمیته داریم

مربی آکادمی ملی شنا ایران گفت: رکوردهای ملی‌پوشان کمتر از یک ثانیه با ورودی المپیک فاصله دارد، اگر شرایط خوب باشد و مشکلی از بابت آسیب‌دیدگی یا بیماری پیش نیاید شانس بالایی برای کسب سهمیه وجود دارد.

شانس ما برای کسب سهمیه المپیک بالاست/ نیاز به حمایت وزارت و کمیته داریم
کد خبر: 386969
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۱:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| خشایار حضرتی، مربی آکادمی ملی شنا ایران در مورد شرایط ملی‌پوشان گفت: ملی‌پوشان در حال حاضر در شرایط سخت تمرینی هستند و هنوز وارد کاهش تمرینات نشده‌اند. سخت‌ترین قسمت فصل است و ملی‌پوشان هفته بعد در همین شرایط در هفته پایانی لیگ حاضر می‌شوند. شناگران بعد از لیگ تا مسابقات ورودی المپیک وارد کاهش تمرین می‌شوند. آن‌ها در حال حاضر در شهرهای خود تمرین می‌کنند و فکر می‌کنم بعد از لیگ برای مسابقات ورودی المپیک به اردوی متمرکز بیایند.

حضرتی در پاسخ به این سوال که شناگران در چه مسابقاتی برای انتخابی المپیک شرکت خواهند کرد گفت: اولین مسابقات در مجارستان است که اوایل فروردین انجام می‌شود. مهدی انصاری، سینا غلامپور، بنامین قره حسنلو و علیرضا یاوری عازم مجارستان خواهند شد.

باید کارهای لازم برای مسابقات مجارستان انجام شود تا ببینیم ویزا می‌آید یا نه و شرایط چطور است. مسابقات انتخابی المپیک تا اوایل تیرماه ادامه دارد و در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. ملی‌پوشان با توجه به ماده‌های خود 50 و 100 آزاد، 100 و 200 پروانه در مسابقات مختلف شرکت خواهند کرد، البته 200 پروانه بعد از مسابقات مجارستان اضافه خواهد شد.

او درخصوص رکوردهای شناگران گفت: ملی‌پوشان در این فصل رکوردهای خوبی را ثبت کردند و امیدوارم این روند پیشرفت تا انتهای فصل ادامه داشته باشد. رکوردهای آنها در حال حاضر کمتر از یک ثانیه با ورودی المپیک فاصله دارد اما چون خیلی در مسابقات شرکت نمی‌کنیم و مسابقات داخلی است نمی‌توان گفت چقدر احتمال کسب سهمیه وجود دارد. اگر شرایط خوب باشد و مشکلی از بابت آسیب‌دیدگی یا بیماری پیش نیاید شانس بالایی برای کسب سهمیه وجود دارد.

مربی آکادمی ملی درخصوص مشکلات موجود در استخر آزادی گفت: همچنان مشکلاتی در استخر آزادی داریم. استخر آزادی فرسوده است و سال‌های سال تعمیرات زیادی در آن انجام نشده است. از تمام درز شیشه‌ها باد شدیدی می‌آید. هر چقدر هم که گرمکن‌ها روشن باشد فضا گرم نمی‌شود. فضای داخل استخر همانند فضای بیرون سرد است. تنها هواسازی که همیشه درست کار می‌کند و گرما دارد رو به روی مدیریت مجموعه استخر آزادی است. بقیه هواسازها به خاطر چیزهای کوچک که هزینه زیادی هم ندارد با مشکل روبه‌رو است.

این مشکل به دست فدراسیون هم حل نمی‌شود و باید شرکت تجهیز و توسعه سالانه تعمیرات انجام دهد اما این مشکلات سال‌هاست در استخر وجود دارد و هیچ اقدام خاصی انجام نمی‌شود.

او درخصوص مسابقات دوبی گفت: مسابقات دوبی نیز در فروردین ماه است اما دقیق نمی‌دانم که بعد از مسابقات مجارستان مستقیم به دوبی می‌رویم یا نه. باید تکلیف مسابقات مجارستان مشخص شود و ویزا بیاید بعد در مورد دوبی تصمیم بگیریم.

حضرتی گفت: اگر می‌خواهیم در شنا پیشرفت کنیم نیاز به سرمایه گذاری بیشتری از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داریم.

نمی‌شود که ورزشکاران برای خود تمرین کنند تا به مدال برسند و بعد حمایت شوند. با این مشکلات سخت‌افزاری که وجود دارد نمی‌توان به نتایج دلخواه رسید. در این شرایط نتیجه گرفتن طولانی و زمان‌بر است. ما همیشه این مشکلات را می‌گوییم ولی هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها