کد خبر: 387002
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

هدایت‌الله آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس یازدهم از درون رقابتی جدی بیرون نیامده است

هدایت‌الله آقایی گفت‌: مجلس یازدهم از درون رقابتی جدی بیرون نیامده و محصول رقابتی درون‌جناحی است. در مجلس یازدهم فراکسیون‌های متعددی تشکیل خواهد شد و جناح‌بندی جدیدی در فضای سیاسی شکل می‌گیرد.

مجلس یازدهم از درون رقابتی جدی بیرون نیامده است
کد خبر: 387002
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین|‌ سعید شمس- مجلس یازدهم از چند روز دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد. مجلس یازدهم به دلیل ردصلاحیت گسترده نمایندگان مجلس دهم و بخش زیادی از کاندیداهای منتسب به جریان اصلاحات، تقریبا یک ترکیب تمام اصولگرا دارد. هدایت آقایی مجلس یازدهم را مجلسی بدون برنامه می‌داند که افق روشنی درباره پیگیری مجلس یازدهم از مطالبه‌هایی چون آزادی و ترمیم فضای سیاست‌ خارجی دیده نمی‌شود.

هدایت‌الله آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: مجلس یازدهم از دلِ انتخاباتی تشکیل می‌شود که برنده‌هایش در میدانی بی‌رقیب برنده شدند.

آقایی افزود: واقعیت این است که مجلس یازدهم از درون رقابتی جدی بیرون نیامده و محصول رقابتی درون‌جناحی است. در مجلس یازدهم فراکسیون‌های متعددی تشکیل خواهد شد و جناح‌بندی جدیدی در فضای سیاسی شکل می‌گیرد.

مجلس یازدهم نمی‌تواند برنامه‌ای برای آینده خود داشته باشد

او توضیح داد: مجلس یازدهم نمی‌تواند برنامه‌ای برای آینده خود داشته باشد، چون دیدیم مجلس دهم را در مسائل جزئی کشور هم دخیل نکردند. بنابراین مجلس یازدهم با نمایندگانی که در گوش به فرمان بودن از یکدیگر سبقت می‌گیرند،‌ در مسائل کلی کشور از خودش ماهیتی نشان نخواهد داد و بیشتر تاییدکننده تصمیم‌هایی خواهد بود که بیرون از مجلس گرفته می‌شود.

هدایت‌الله آقایی در پایان صحبت‌هایش گفت‌: افق روشنی درباره پیگیری مجلس از مطالبه‌هایی چون آزادی و ترمیم فضای سیاست‌ خارجی با مجلس یازدهم دیده نمی‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها