کد خبر: 387003
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۱:۴۷:۴۷
| |

رئیس ائتلاف الفتح: «علاوی» بهترین گزینه برای عبور از بحران کنونی عراق است

رئیس ائتلاف الفتح عراق با اذعان به اینکه «محمد توفیق علاوی» بهترین کاندیدای نخست‌وزیری نیست، تایید کرد او بهترین گزینه برای حل بحران کنونی عراق است.

رئیس ائتلاف الفتح: «علاوی» بهترین گزینه برای عبور از بحران کنونی عراق است
کد خبر: 387003
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۱:۴۷:۴۷

اعتمادآنلاین| «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق طی سخنانی به مناسبت روز شهید در عراق، بار دیگر از نقش مهم شهید «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سابق سازمان حشد شعبی و سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه، در پیروزی بر تروریسم تمجید کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «العهد»، او افزود: همه ما باید به فرماندهان شهیدمان اقتدا کنیم و پیرو راه آنها باشیم. شهید ابومهدی المهندس توانست سازمان حشد شعبی را تاسیس کند و نقش زیادی در تاسیس این سازمان و دفاع از کشور ایفا کرد. شهیدان المهندس و حاج قاسم سلیمانی، نقش زیادی در تحقق پیروزی بر تروریسم داشتند.

العامری تاکید کرد: ما دو پیام از سوی ملت عراق داشتیم. یکی از آنها عدم مشارکت شخصیت‌های سیاسی حاضر در انتخابات آتی است. ما باید در روند سیاسی کشور، بازنگری کنیم و قانون اساسی کشور نیز باید اصلاح شود. ما همچنین باید، اعتماد به روند سیاسی را بازگردانیم و همان‌گونه که مرجعیت دینی توصیه کرد، انتخاباتی شفاف برگزار کنیم.

رئیس ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق گفت: همه ما در انتخاب دولت جدید که کشور را از بحران کنونی برهاند، جدی هستیم و کلیه گروه‌های سیاسی، علاوی را در انتخاب اعضای کابینه بر اساس شایستگی و شفافیت مختار گذاشته‌اند. هر چند که «محمد توفیق علاوی» بهترین نامزد نخست‌وزیری نیست اما بهترین راهکار برای شرایط کنونی به شمار می‌رود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها