کد خبر: 387034
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۰۶:۲۰:۰۰
| |

درگیری نیروهای افغان و طالبان در اولین روز از هفته «کاهش خشونت‌»

یک روز پس از اعلام دوره یک هفته‌ای «کاهش خشونت‌»، نیروهای امنیتی افغان و شبه‌نظامیان طالبان در بخش‌هایی از افغانستان با یکدیگر درگیر شدند اما این درگیری‌ها برای هیچ‌یک از طرفین یک هشدار جدی و فوری نبود.

درگیری نیروهای افغان و طالبان در اولین روز از هفته «کاهش خشونت‌»
کد خبر: 387034
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۰۶:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اگر این دوره کاهش خشونت‌ با موفقیت سپری شود، آمریکا و طالبان در تاریخ 29 فوریه سال جاری میلادی (10 اسفندماه) توافق‌نامه‌ای را امضا خواهند کرد که می‌تواند منجر به خروج هزاران نیروی آمریکایی از افغانستان پس از دو دهه حضور در این کشور شود.

سخنگوی پلیس ولایت بلخ و رئیس شورای این ولایت گفت، شبه‌نظامیان طالبان در ساعات اولیه روز شنبه به نیروهای افغان در ولایت بلخ حمله کردند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در پیامی صوتی وقوع این حمله را تایید کرد و گفت: کاروان نیروهای افغان تلاش داشتند تا وارد منطقه تحت کنترل طالبان شود.

هر دو طرف سال‌هاست که برای بدست آوردن کنترل بر بخش‌هایی از ولایت بلخ با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

سخنگوی طالبان همچنین درگیری‌های مشابهی را در دیگر بخش‌های افغانستان تایید کرد و گفت: توافق کاهش خشونت‌، اقدامات و بخش‌های ویژه‌ای را پوشش داده و تمامی درگیری‌ها نباید به عنوان نقض این توافق تلقی شود که در حقیقت یک آتش‌بس نیست.

هنوز هیچ گزارشی درباره تعداد تلفات این درگیری‌ها منتشر نشده است.

در همین حال ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و هیئت نظامی ناتو در افغانستان که در کنار وزرای دفاع و کشور افغانستان ایستاده بود، به خبرنگاران درباره اینکه چه چیزی نقض این توافق محسوب می‌شود، گفت: این توافق در حقیقت یک روال نظارتی است که کاهش خشونت‌ها را نشان می‌دهد و من مطمئن هستم که ما درخواهیم یافت هر روز که بگذرد، درک بهتری از این روال به دست خواهیم آورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها