کد خبر: 387043
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از تاثیر بحران شیوع کرونا بر ورزش:

ستاد پیشگیری از گسترش کرونا تصمیم خود را تغییر داد/ مسابقات ورزشی لغو نخواهند شد/ محدودیت در سفر کشتی‌گیران ایرانی برای مسابقات/ بازی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان به تعویق خواهد افتاد؟

بحران شیوع ویروس کرونا تنها منحصر به ایران نیست و تمام جهان را درگیر کرده، اما طبق گفته پزشکان، پیشگیری بهترین راه مقابله با این ویروس است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد مدیریت بحران و تسریع در تصمیم‌گیری‌های مهم می‌تواند در کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع این بیماری مفید واقع شود. لغو برگزاری کلیه مسابقات ورزشی تنها یکی از این تصمیمات مهم و حیاتی است.

ستاد پیشگیری از گسترش کرونا تصمیم خود را تغییر داد/ مسابقات ورزشی لغو نخواهند شد/ محدودیت در سفر کشتی‌گیران ایرانی برای مسابقات/ بازی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان به تعویق خواهد افتاد؟
کد خبر: 387043
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- « بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور به تعویق بیفتد.» این خبری است که رسانه‌های عربی در روز یکشنبه چهارم اسفند منتشر کردند. با اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران نگرانی‌‌ها بابت میزان گستردگی و اپیدمی این ویروس شدت گرفته است. ستاد مقابله با کرونا در ورزش به منظور کم کردن خطرات شیوع این ویروس در میان ورزشکاران و هواداران تشکیل شده، اما هنوز خبری از تعطیلی بازی‌های لیگ برتر یا مسابقات ورزشی نیست.

در کمتر از سه ساعت یعنی ساعت 00:04 روز یکشنبه ستاد پیشگیری از گسترش ویروس کرونا اعلام کرد تمام مسابقات کشور همچنان در لیگ‌های مختلف برگزار می‌شود، اما بدون حضور تماشاگر خواهد بود.

واکنش کشورهای دیگر به ویروس کرونا چه بوده است؟

از اعلام لغو مسابقات تا تغییر تصمیم

ستاد پیشگیری از گسترش ویروس کرونا ساعت 21:12 روز شنبه در اطلاعیه شماره 2 خود اعلام کرد که پیرو هماهنگی به عمل آمده با معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و نظر به اهمیت حفظ سلامت ورزشکاران و دست‌اندرکاران ورزش و همچنین علاقه‌مندان و تماشاگران رویدادهای ورزشی، از روز دوشنبه 5 اسفندماه 1398 تمام مسابقات ورزشی کشوری و لیگ‌های دسته اول و دوم در تمام رده‌های سنی به مدت 10 روز لغو اعلام می‌شود؛ اما در کمتر از سه ساعت یعنی ساعت 00:04 روز یکشنبه اعلام کرد تمام مسابقات کشور همچنان در لیگ‌های مختلف برگزار می‌شود ولی بدون حضور تماشاگر خواهد بود ( بیشتر بخوانیم ).

الشرق الاوسط: به احتمال زیاد، AFC بازی‌های نماینده‌های ایران را به خاطر شیوع ویروس کرونا در این کشور به تاخیر بیندازد.

این در حالی است که ورزش دنیا به دلیل شیوع کرونا به حالت آماده‌باش درآمده و با کوچک‌ترین نشانه‌های بیماری تورنمنت‌ها یکی پس از دیگری لغو می‌شوند.

کرونا

روزنامه الشرق الاوسط روز یکشنبه در مورد حضور ایران در لیگ قهرمانان آسیا نوشت: «با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار نماینده‌های چین را در لیگ قهرمانان آسیا به خاطر ویروس کرونا به تاخیر انداخت، به احتمال زیاد، بازی‌های نماینده‌های ایران را هم به خاطر شیوع ویروس کرونا در این کشور به تاخیر بیندازد.»

احتمال محدودیت حضور تیم‌های ورزشی ایران در رقابت‌های بین‌المللی محدود به فوتبال نیست. پس از منتفی شدن برگزاری مسابقات گزینشی اول المپیک در چین، به دلیل شیوع کرونا اتحادیه جهانی کشتی، بیشکک قرقیزستان را به عنوان جایگزین چین در نظر گرفت.

کشتی

با توجه به اینکه در ایران نیز در روزهای گذشته چندین مورد رسمی ابتلا به کرونا و مرگ گزارش شده است، احتمالاً برای تیم‌های ورزشی کشورمان نیز محدودیت‌هایی برای حضور در مسابقات مختلف در نظر گرفته خواهد شد.

در نتیجه همان‌طور که اعلام شده، تیم چین بعد از قرنطینه 2هفته‌ای در قرقیزستان، اجازه حضور در مسابقات گزینشی اول را دریافت خواهد کرد. به نظر می‌رسد با توجه به احتمال اتخاذ تصمیم ممنوعیت ورود ایرانی‌ها به دیگر کشورهای خارجی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تیم‌های ملی آزاد و فرنگی ایران بعد از معاینه دقیق و دریافت کارت سلامت، به زودی راهی کشور دیگری خواهند شد تا علاوه بر پیگیری تمرینات‌شان، مشکلی برای حضور آنها در مسابقات گزینشی پیش نیاید ( بیشتر بخوانیم ).

تعطیلی مسابقات ورزشی و کلیه فعالیت‌های جمعی در کشورهایی که شیوع ویروس کرونا در آنها شدت گرفته جزو اولین تدابیر مسئولان بوده است. این تعطیلی نه تنها در چین و کشورهای آسیای شرقی بلکه در کشوری همچون ایتالیا هم رخ داده است.

تعطیلی در سری آ به دلیل شیوع کرونا

پس از مرگ 2 ایتالیایی بر اثر این ویروس، جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، طی نشستی مطبوعاتی اعلام کرد در پی افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در 2 استان لمباردی و ونتو در شمال ایتالیا، همه مسابقات ورزشی در این 2 استان لغو خواهد شد. بر همین اساس، تمامی مسابقات ورزشی از جمله سه بازی سری آ (اینتر-سمپدوریا، آتالانتا-ساسولو، هلاس ورونا-کالیاری) لغو شد.

سری ا

بحران شیوع ویروس کرونا تنها منحصر به ایران نیست و تمام جهان را درگیر کرده، اما طبق گفته پزشکان پیشگیری بهترین راه مقابله با این ویروس است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد مدیریت بحران و تسریع در تصمیم‌گیری‌های مهم می‌تواند در کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع این بیماری مفید واقع شود. لغو برگزاری کلیه مسابقات ورزشی تنها یکی از این تصمیمات مهم و حیاتی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها