کد خبر: 387059
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

محمدقاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

سلامت مردم بیش از فروش فیلم‌ها برای ما اهمیت دارد/ تمامی مراکز هنری تا آخر هفته تعطیل شد/ سال 98 در سینما ریزش مخاطب داشتیم

محمدقاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» اعلام کرد: سینماها تا آخر هفته تعطیل است.

سلامت مردم بیش از فروش فیلم‌ها برای ما اهمیت دارد/ تمامی مراکز هنری تا آخر هفته تعطیل شد/ سال 98 در سینما ریزش مخاطب داشتیم
کد خبر: 387059
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تبسم کشاورز - ویروس کرونا و حاشیه‌هایش به سینما هم رسیده است. در حالی که روز شنبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی فعالیت‌های هنری را تا آخر هفته تعطیل اعلام کرد، اما «غلامرضا فرجی» سخنگوی شورای صنفی نمایش در واکنش به آن گفت: «اکران فیلم‌های سینمایی و بلیت‌فروشی فیلم‌ها طبق برنامه ادامه خواهد داشت.»

روز یکشنبه جلسه‌ای متشکل از انجمن سینماداران، انجمن پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان عضو شورای صنفی نمایش در رابطه با شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

محمدقاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران، در مورد تصمیم‌هایی که در این جلسه گرفته شد و تاثیر کرونا بر اکران فیلم‌ها در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین توضیح داد: کرونا در حد آنفلوانزاست، اما چون یک‌دفعه این موضوع اعلام شد مردم وحشت‌زده شدند. شورای صنفی نمایش با در نظر گرفتن سلامت و تامین جانی مخاطبان سینما و با توجه به اطلاعیه‌ وزارت بهداشت، تصمیم گرفت تمامی مراکز هنری اعم از سینما و تئاتر را تا آخر هفته تعطیل اعلام کند. چون سلامت مردم بیش از فروش فیلم‌ها برای ما اهمیت دارد.

او ادامه داد: به محض اینکه این موضوع اعلام شد ما تمام سینماها را ضدعفونی و نیروهای خودمان را مجهز کردیم. از همه مهم‌تر اینکه ما نباید زیاد به این موضوع توجه‌ نشان دهیم؛ نباید خیلی استرس داشته باشیم تا بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

او درباره ادامه‌دار بودن تعطیلی سینماها در هفته‌ آینده اظهار داشت: فکر می‌کنم تا هفته بعد این مساله حل شود. متاسفانه دیر اعلام کردند، اما وزارت بهداشت و مسئولان در تلاش‌اند تا امنیت را برای مردم فراهم کنند.

رئیس شورای صنفی نمایش درباره تاثیر شیوع کرونا بر فروش فیلم‌ها گفت: تعطیلی تاثیر چندانی بر اکران فیلم‌ها ندارد، سلامت مردم اهمیت بیشتری دارد.

اشرفی درباره پیش‌بینی فروش فیلم‌ها و اکران‌های نوروزی گفت: فعلاً خیلی زود است. ابتدا باید ببینیم چیدمان فیلم‌ها و اکران‌ها به چه صورت است، آن زمان می‌توانیم ارزیابی کنیم.

او در آخر اوضاع سینما در سال 98 را این‌طور توصیف کرد: بحران‌های اجتماعی مثل انتخابات و کرونا در فروش‌ دخیل بودند. ما ریزش مخاطب داشتیم. امیدواریم سال 99 فیلم‌هایی خوبی ساخته شود تا بتوانیم جبران کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها