شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اصولگرایان چطور می‌خواهند با دلار 15 هزار و 400 تومانی معیشت مردم را تامین کنند؟/ نگران تندروی و مقابله مجلس یازدهم با دولت دوازدهم هستیم/ رهبری به اصولگرایان اجازه نمی‌دهند رئیس‌جمهوری را استیضاح کنند/ اصولگرایان اعتقادی به مذاکره و تعامل با دنیا ندارند/

شهاب‌الدین بی‌مقدار، عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: در مجلس فعلی برخی دوستان اصولگرا بر استیضاح و عدم کفایت رئیس‌جمهوری اصرار داشتند، منتها بعید است رهبری اجازه چنین کاری را به آنها بدهند. اما این نگرانی وجود دارد که دست به اقدامات افراطی‌ای همچون خروج از NPT و برجام بزنند.

اصولگرایان چطور می‌خواهند با دلار 15 هزار و 400 تومانی معیشت مردم را تامین کنند؟/ نگران تندروی و مقابله مجلس یازدهم با دولت دوازدهم هستیم/ رهبری به اصولگرایان اجازه نمی‌دهند رئیس‌جمهوری را استیضاح کنند/ اصولگرایان اعتقادی به مذاکره و تعامل با دنیا ندارند/
کد خبر: 387065
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ انتخابات مجلس یازدهم برگزار شد و نتایج آرا نشان داد مجلس یازدهم مجلسی با اکثریت آرا اصولگرا خواهد بود (بیشتر بخوانیم) ، چراکه برخی از مردم به دلایل مختلفی از جمله اعتراض به افزایش قیمت بنزین، برخورد با معترضان آبان‌ماه، کتمان واقعیت در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، رد صلاحیت‌های گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس‌ (بیشتر بخوانیم) و برخی هم از ترس ابتلا به ویروس کرونا (بیشتر بخوانیم) در انتخابات مجلس یازدهم شرکت نکردند. همین امر باعث رأی‌آوری لیست تمام اصولگرایان شد.

حالا این نگرانی وجود دارد که مجلس تمام اصولگرا، در تقابل با دولت دوازدهم قرار بگیرد. همچنین نگرانی بعدی بابت نوع نگاه منتخبان مجلس یازدهم به مذاکره و تعامل با دنیاست چراکه آنها به مقاومت باور دارند نه تعامل با جهان!

نپیوستن به FATF ایران را در لیست سیاه قرار داد که تبعاتی دارد

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به اینکه اکثریت مطلق مجلس یازدهم را اصولگرایان به دست گرفته‌اند درباره اولویت و برنامه‌های آنها در مجلس یازدهم گفت: اصولگرایان وعده داده‌اند معیشت مردم را در اولویت کاری خود قرار بدهند. اما سوال اینجاست که با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه به دلیل نپیوستن به FATF که مجمع تشخیص مصلحت به آن رأی نداد، چطور می‌خواهند با دلار 15 هزار و 400 تومان معیشت مردم را تامین کنند؟!

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار کرد: اصولگرایان پیروز مجلس یازدهم بهتر است بگویند با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های خودخواسته ناشی از عدم ورود به FATF در کنار تحریم‌های سیاسی و اقتصادی آمریکا، از کجا می‌خواهند برای معیشت مردم هزینه کنند؟ همچنین چطور می‌خواهند در این شرایط با دنیا تعامل برقرار کنند؟

اصولگرایان با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های خودخواسته ناشی از عدم ورود به FATF در کنار تحریم‌های سیاسی و اقتصادی آمریکا، از کجا می‌خواهند برای معیشت مردم هزینه کنند؟

بهتر است مجلس را قبل از خرداد تحویل منجیان عالم بشریت بدهیم

عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: ادعای اصولگرایان این است که ناجی کشور و منجی عالم بشریت هستند. یکی از همکاران به شوخی می‌گفت، ای کاش قبل از خردادماه 99 مجلس را تحویل این منجیان بدهیم تا عالم را نجات دهند.

بی‌مقدار ادامه داد: درست است که مجلس یازدهم یکدست اصولگرا و منسجم می‌شود، ولی این نگرانی وجود دارد که دست به اقدامات افزاطی و غیرعاقلانه‌ای مثل خروج از NPT و برجام بزنند که هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کند.

اصولگرایان می‌خواهند دولت را تحت فشار بگذارند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به برخی شعارها و اظهارات اصولگرایان در فضای مجازی گفت: طبق اطلاعات و پیام‌هایی که در گروه‌ها می‌خوانیم، این نگرانی وجود دارد که فشار شدیدی به دولت وارد کنند و در تقابل جدی با دولت قرار گیرند. چون می‌خواهند دولت را وادار به کار کردن کنند. حالا به چه نحوی قرار است دولت را تحت فشار بگذارند که کار کند، بعداً مشخص می‌شود.

مردم ایران، مردم کره‌شمالی نیستند

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم عنوان کرد: البته خوش‌بین هستم که اگر مجلس یکدست اصولگرا شود، شاید به سمت حل کردن مشکلات کشور و مذاکره با کدخدا بروند و در این صورت ممکن است مردم روی آرامش را ببینند. درست است که این گروه و جریان سیاسی اعقادی به مذاکره و تعامل با دنیا ندارند، ولی این را هم می‌دانند که مردم ایران، مردم کره‌شمالی نیستند و به این تعاملات معتقد و نیازمندند.

خوش‌بین هستم که اگر مجلس یکدست اصولگرا شود، شاید به سمت حل کردن مشکلات کشور و مذاکره با کدخدا بروند و در این صورت ممکن است مردم روی آرامش را ببینند.

دولت در مواجهه با مجلس شرایط سختی خواهد داشت

بی‌مقدار در عین حال با ابراز نگرانی از روابط مجلس یازدهم تمام اصولگرا با دولت دوازدهم گفت: البته در مجلس دهم برخی تندروها از ابتدا دنبال عدم کفایت رئیس‌جمهوری و استیضاح او بودند و این خطر در مجلس یکدست اصولگرای یازدهم تقویت می‌شود. اما بعید است رهبری اجازه چنین کاری را به آنها بدهند؛ اما دولت در مواجهه با مجلس شرایط سختی خواهد داشت.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس ادامه داد: با توجه به شناختی که از برخی منتخبان مجلس یازدهم دارم، بعید است تعاملی با دولت داشته باشند. همچنین با ورود برخی مدیران احمدی‌نژادی به مجلس، پیش‌بینی می‌کنم همان پروژه و برنامه‌های پوپولیستی و شیوه عملکرد احمدی‌نژاد را در مجلس یازدهم در پیش گیرند.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین توضیح داد: البته برخی نمایندگان فعلی بر این عقیده‌اند که همه مشکلات کشور تقصیر دولت است. ولی واقعیت این است که دولت و مجلس در سیاست خارجی کاره‌ای نیستند مگر اینکه به مجلس یازدهم اعتماد شود و دست‌شان را باز بگذارند، به شرطی که آنها هم اعتقادی به تعامل و مذاکره با دنیا داشته باشند. هرچند شعارهای آنها بیشتر در حدود مقاومت و نابودی اسرائیل می‌چرخد و بعید به نظر می‌رسد به دنبال تعامل با دنیا باشند.

واقعیت این است که دولت و مجلس در سیاست خارجی کاره‌ای نیستند مگر اینکه به مجلس یازدهم اعتماد شود و دست‌شان را باز بگذارند.

وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده آمار مبتلایان کرونا را منتشر نکنند

بی‌مقدار در عین حال از شیوه اطلاع‌رسانی دولت درباره زمان و نحوه ورود ویروس کرونا به کشور انتقاد کرد و گفت: دولت درباره زمان و نحوه ورود ویروس کرونا به کشور درست و به‌موقع اطلاع‌رسانی نکرد. زمانی مجبور شد اعلام کند کرونا به ایران وارد شده که یک خانم ایرانی به کانادا رفت و مشخص شد به ویروس کرونا آلوده است. آن زمان دولت ایران اعلام کرد کرونا به قم، تهران، گیلان و چند شهر دیگر رسیده است.

متاسفانه با روی کار آمدن اصولگرایان در مجلس یازدهم قطعاً مخفی‌کاری‌ها و عدم اطلاع‌رسانی‌ها بیشتر هم خواهد شد.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: خبری خواندم که وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده است آماری از مبتلایان ویروس کرونا منتشر نکنند. متاسفانه با روی کار آمدن اصولگرایان در مجلس یازدهم قطعاً این مخفی‌کاری‌ها و عدم اطلاع‌رسانی‌ها بیشتر هم خواهد شد. از حرف‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده این‌طور برداشت می‌شود که پس از اینکه اصولگرایان مجلس یازدهم را دست بگیرد، به محدود کردن مطبوعات و سپس فضای مجازی روی خواهند آورد که نگران‌کننده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها