«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حمایت آمازون و مایکروسافت از وضع مالیات شرکتی برای رفع مشکل مسکن

شرکت‌های بزرگ شهر سیاتل آمریکا می‌خواهند برای کمک به مشکلات منطقه‌ای نظیر تامین مسکن ارزان و امنیت عمومی مالیات بیشتری بپردازند.

حمایت آمازون و مایکروسافت از وضع مالیات شرکتی برای رفع مشکل مسکن
کد خبر: 387077
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شرکت‌هایی مانند آمازون، مایکروسافت، استارباکس، و آلاسکا ایرلاینز، ماه فوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «از نظر ما موثرترین راه برای رفع چنین نیازهایی وضع شکل جدیدی از مالیات بر کسب‌وکار است.»

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از ماهنامه تک‌لایف، این بیانیه در حالی صادر می‌شود که قانون‌گذاران به دنبال تصویب لایحه‌ای هستند که بر اساس آن دولت منطقه‌ای واشینگتن می‌تواند با وضع مالیات‌های سنگین‌تر روی شرکت‌های بزرگ پردرآمد به مشکل تامین مسکن در منطقه رسیدگی کند.

در این بیانیه آمده است، هرگونه مالیاتی باید «در سطحی معقول وضع شود تا نتایجی موثر روی مشکل مسکن و تامین مسکن ارزان داشته باشد».

این لایحه که پیشنهاد سناتور جمهوری‌خواه، نیکول ماکری و چند نماینده دیگر بوده، پس از آن مطرح شد که شورای شهر سیاتل در سال 2018 تصمیم گرفت وضع مالیات مشابه بر شرکت‌های بزرگ را، که با همین هدف طراحی شده بود، لغو کند.

بر اساس این طرح، شرکت‌های بزرگ سیاتل می‌بایست به ازای هر کارگر تمام‌وقت، سالانه 275 دلار برای تامین مسکن ارزان و رفع مشکل مسکن، مالیات پرداخت می‌کردند. این طرح تقریباً 600 شرکت دست‌کم با درآمد خالص 20 میلیون دلار را هدف قرار می‌داد. شورای شهر در سال 2018 به دلیل مخالفت شرکت‌هایی نظیر آمازون و بعضی از اتحادیه‌های کارگری تصمیم گرفت این طرح را لغو کند.

اما طرح مسکن جدید برای بعضی از شرکت‌ها معافیت‌هایی قائل می‌شود؛ از جمله شرکت‌هایی که کمتر از 50 کارمند دارند.

رئیس اجرایی دولت منطقه‌ای واشینگتن به تازگی توافقی با شهردار سیاتل منعقد کرده است که بر اساس آن این نهاد برای رفع مشکل مسکن همکاری‌های خود را با دولت منطقه‌ای (کینگ کانتی) سر خواهد گرفت. این طرح سال آینده با 130 میلیون دلار بودجه از طرف دولت منطقه‌ای و شهرداری سیاتل آغاز به کار می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها