کد خبر: 387080
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۴:۱۳:۰۷
| |

سازمان ملل: آتش‌بس لیبی بیش از 150 بار نقض شده است

نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی اعلام کرد، بیش از 150 مرتبه آتش‌بس در لیبی نقض و موضوع تحریم واردات سلاح به لیبی همچنان نادیده گرفته می‌شود.

سازمان ملل: آتش‌بس لیبی بیش از 150 بار نقض شده است
کد خبر: 387080
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۴:۱۳:۰۷

اعتمادآنلاین| غسان سلامه، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی در مصاحبه با سایت المیادین گفت: تقریبا با همه شخصیت‌های دعوت‌شده به مذاکرات لیبی که قرار است 26 فوریه در ژنو برگزار شود، تماس گرفته است.

او با بیان اینکه موضوع اصلی این نشست‌ها احیای مؤسسات حقوقی یکپارچه است، گفت، از کلیه اعضای پارلمان خواسته است برای این نشست‌ها نماینده انتخاب کنند.

سلامه با بیان اینکه قطعنامه 2510 شورای امنیت پایه قانونی تلاش‌ها براساس روندهای سه‌گانه نظامی، اقتصادی و سیاسی هیئت سازمان ملل در لیبی است و این قطعنامه بر ضرورت آتش‌بس تأکید دارد، ابراز امیدواری کرد این قطعنامه اجرایی شود.

او ادامه داد: در کنفرانس برلین تلاش کرده برای توافق‌های لیبیایی‌ها حمایت بین‌المللی فراهم کند و هیچ وقت قیمومیت بین‌المللی لیبی را نخواهد پذیرفت؛ حتی اگر خود مردم لیبی موافق باشند.

نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی با بیان اینکه تبدیل آتش‌بس موقت به آتش‌بس دائم در این کشور ضروری است، گفت: بیش از 150 مرتبه آتش‌بس در لیبی نقض شده است اما به دلیل این آتش‌بس میانگین درگیری‌ها تا حدودی کاهش داشته است.

سلامه با بیان اینکه تحریم واردات تسلیحات به لیبی همچنان نقض می‌شود و بیش از 20 میلیون سلاح به این کشور وارد شده است، از عملکرد کمیته تحریم شورای امنیت ابراز نارضایتی کرده و از این کمیته خواست با کسانی که صادرات و واردات تسلیحات به لیبی دارند، برخورد سختی داشته باشد.

او گفت: روسیه و ترکیه نقش کلیدی در لیبی دارند و به همین دلیل اصرار شد به کنفرانس برلین دعوت شوند.

سلامه در پایان گفت: بیش از 400 هزار آواره در لیبی و نیز ویرانی‌ها و مداخلات خارجی در این کشور وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها