کد خبر: 387148
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

FATF تاثیر روانی خود را بر بازار طلا گذاشت/ همه به دنبال سرمایه‌گذاری روی طلا هستند/ روزهای گذشته انس جهانی 50 دلار گران شد/ بازار ارز باید کنترل شود

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران، در توضیح روندی که موجب 600 هزار تومانی شدن قیمت هر گرم طلای 18 عیار در کشور شد گفت: اوایل هفته جاری طلای جهانی 50 دلار گران شد؛ طبیعی است بازار ایران نیز از قیمت‌های جهانی تاثیر بگیرد.

FATF تاثیر روانی خود را بر بازار طلا گذاشت/ همه به دنبال سرمایه‌گذاری روی طلا هستند/ روزهای گذشته انس جهانی 50 دلار گران شد/ بازار ارز باید کنترل شود
کد خبر: 387148
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد چرایی صعودی شدن قیمت طلا طی روزهای گذشته ( بیشتر بخوانیم ) گفت: عوامل داخلی از قبیل کرونا، خارجی و روانی مانند FATF این افزایش قیمت را رقم زدند.

نادر بذرافشان، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین، در توضیح روندی که موجب 600 هزار تومانی شدن قیمت هر گرم طلای 18 عیار در کشور شد، اظهار داشت: اوایل هفته جاری طلای جهانی 50 دلار گران شد؛ طبیعی است بازار ایران نیز از قیمت‌های جهانی تاثیر بگیرد. ( بیشتر بخوانیم )

بذرافشان ادامه داد: از سوی دیگر بالا رفتن قیمت ارز نیز بر صعودی شدن قیمت طلا در داخل کشور تاثیرگذار بوده است. طی هفته‌های گذشته شاخص بورس‌های جهانی با نوسان شدید شاخص‌ها مواجه شدند که بر قیمت طلای جهانی هم اثر گذاشتند.

او ادامه داد: قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF، تاثیر روانی خود را بر این بازار گذاشته است. چنان‌که بازار سرمایه نیز از این اتفاق تاثیر گرفت و نوسان شاخص‌ها را موجب شد.

به گفته این دست‌اندرکار بازار طلا، این روزها تقاضا در بازار جهانی برای خرید طلا زیاد شده است. از سوی دیگر با توجه به شیوع ویروس کرونا، مبادلات اقتصادی دستخوش هیجان شده که نتیجه این هیجان افت‌وخیز شدید قیمت‌هاست.

او در آخر عنوان کرد: از سوی دیگر عدم کنترل بازار آزاد ارز در داخل کشور و افزایشی شدن قیمت‌ها، یکی دیگر از عواملی بود که طلا را گران کرد. به اعتقاد من برای رهایی از چنین وضعیتی بازار ارز باید کنترل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها