زلزله‌زدگان تا ساعاتی دیگر در کمپ قطور اسکان می‌یابند

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: ساکنان روستاهای مرزی شهرستان خوی که خانه‌های آنان بر اثر زلزله آسیب دیده است، تا ساعاتی دیگر در کمپ «قطور» اسکان می‌یابند.

زلزله‌زدگان تا ساعاتی دیگر در کمپ قطور اسکان می‌یابند
کد خبر: 387170
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۶:۲۸:۳۶

اعتمادآنلاین| امیرعباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی، گفت: ساکنان روستاهای مرزی شهرستان خوی که خانه‌های آنان بر اثر زلزله آسیب دیده است، تا ساعاتی دیگر در کمپ «قطور» اسکان می‌یابند.

او افزود: سه باب کمپ ویژه برای اسکان این خانواده‌ها در داخل شهر قطور ایجاد می‌شود تا افرادی که از تکرار زلزله هراس دارند یا خانه‌های آنان تخریب شدهاست، در آن اسکان یابند.

جعفری اضافه کرد: علاوه بر آن برای خانواده‌هایی که میزان تخریب منازل آنان از 50 درصد بیشتر است، چادر اختصاص داده می‌شود.

او با اشاره به برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این جلسه بر امدادرسانی سریع و به موقع و همچنین استفاده از همه امکانات برای حل مشکلات زلزله‌زدگان تاکید شد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیشتر مصدومان تا ساعت 15:30 امروز به صورت سرپایی مداوا شدند و 10 نفر از آنان بستری هستند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین یا ریشتر ساعت 9:23 صبح امروز، یکشنبه حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی 44.59، عرض جغرافیایی 38.52 و عمق 6 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زمین‌لرزه در 17 کیلومتری قطور، 31 کیلومتری خوی و 115 کیلومتری شهر ارومیه بود اما لرزه را مردم در شهرستان‌های ارومیه، تبریز، اسکو، سلماس و سهند نیز احساس کردند.

طی 10 روز گذشته پنج زمین لرزه دیگر، منطقه قطور خوی را لرزانده بود که البته خسارتی نداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها