کد خبر: 387225
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۰۷:۳۹:۲۹
| |

سندرز، کاندیدای پیشتاز دموکرات‌ها:

برای ایجاد صلح در خاورمیانه، هر کاری انجام می‌دهم

کاندیدای پیشتاز دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: اگر در انتخابات 2020 پیروز شود، هر کاری انجام خواهد داد تا صلح را در خاورمیانه برقرار کند.

برای ایجاد صلح در خاورمیانه، هر کاری انجام می‌دهم
کد خبر: 387225
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۰۷:۳۹:۲۹

اعتمادآنلاین| «برنی سندرز» کاندیدای پیشتاز دموکرات‌ها برای انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا گفت هر کاری که ممکن باشد انجام خواهد داد تا صلح را میان فلسطینیان و اسرائیل ایجاد کند.

او که این موضوع را در پیامی در توئیتر مطرح می‌کرد، افزود: «مردم اسرائیل حق زندگی در صلح و امنیت را دارند همانطور که مردم فلسطین نیز چنین حقی را دارند. من نگران برنامه کاری شورای امور عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) برای مقاماتی هستم که قرار است در این کنفرانس حضور یابند و به ابراز دیدگاه تعصب گرایانه و مخالف با حقوق اولیه مردم فلسطین بپردازند.»

سندرز گفت به همین دلیل قصد ندارد در این کنفرانس حضور پیدا کند.

این سناتور ایالت ورمونت اضافه کرد: «به عنوان رئیس‌جمهور،‌ من از حقوق اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حمایت خواهم کرد و هر آنچه را که ممکن باشد انجام خواهم داد تا صلح و امنیت را به منطقه بیاورم.»

سندرز در رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها با اختلافی قابل توجه پیشتاز است. او در سیاست خارجی شعار پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان آمریکا و گفت‌وگو با رقبا را مطرح کرده و در مورد غرب آسیا نیز گفته است که واشنگتن باید عربستان سعودی و ایران را به سمت گفت‌وگو و حل اختلافات دوجانبه سوق دهد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها