کد خبر: 387296
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۰۹:۲۹:۲۴
| |

سامانه بارشی در کشور تا آخر هفته فعال است

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این که بارش‌ها در کشور تا روز جمعه (9 اسفند) ادامه دارد، گفت: امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران خواهیم داشت.

سامانه بارشی در کشور تا آخر هفته فعال است
کد خبر: 387296
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۰۹:۲۹:۲۴

اعتمادآنلاین| صادق ضیائیان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (5 اسفند) با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور ابتدا در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و در جنوب غرب بارش باران آغاز می‌شود و به تدریج به مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز کشیده خواهد شد.

وی افزود: فردا (6 اسفند) با تقویت این سامانه، بارش‌ها بخش‌هایی از زاگرس مرکزی، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و مناطقی از شرق را فرا می‌گیرد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که روز چهارشنبه (7 اسفند) بارش علاوه بر مناطق فوق بخش‌هایی از جنوب کشور را در برمی‌گیرد تصریح کرد: پنجشنبه (8 اسفند) بارش در شمال شرق و بخش‌های از شرق کشور ادامه دارد و به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می‌شود طی روز جمعه (9 اسفند) نیز جو نسبتا پایداری بر کشور حاکم خواهد بود.

ضیائیان با اشاره به این که امروز (5 اسفند) روی زاگرس مرکزی و از سه شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور و روز چهارشنبه (7 اسفند) در شمال شرق بارش شدید پیش بینی می‌شود گفت: از بعد از ظهر سه شنبه با توجه به جریانات شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش می‌یابد و با افزایش سرعت باد دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

به گفته وی، خلیج فارس از اواخر دوشنبه تا چهارشنبه مواج است و سه شنبه در شمال غرب و جنوب غرب و چهارشنبه در شرق ، جنوب شرق و جنوب وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق جنوبی و شرقی با گرد و خاک همراه است.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (6 اسفند) ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و مه آلود با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (7 اسفند ) نیز ابری همراه با بارش باران گاهی مه آلود و اوایل شب کاهش ابر گاهی با وزش باد با حداقل دمای 8 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها