استقرار تیم‌های وزارت بهداشت در مرزها/افراد مشکوک قرنطینه می‌شوند

سخنگوی گمرک ایران گفت: کارکنان وزارت بهداشت از 15 روز پیش در مرزها مستقر شده‌اند و پس از معاینه، افرادی که مشکوک به کروناویروس هستند را به قرنطینه هدایت می‌کنند.

استقرار تیم‌های وزارت بهداشت در مرزها/افراد مشکوک قرنطینه می‌شوند
کد خبر: 387306
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۰۹:۳۷:۱۶

اعتمادآنلاین| روح‌الله لطیفی در مورد اقدامات گمرک جهت پیشگیری از ورود کرونا به کشور از طریق مبادله کالا اظهار داشت: مرجع ورود کالا به کشور در ابتدا گمرک نیست بلکه در مسیر دریا سازمان بنادر، در مسیر هوایی شرکت فرودگاه‌ها، در مسیر جاده‌ای سازمان راهداری و در مسیر ریلی شرکت راه آهن متولی هستند؛ در واقع این نهادها قبل از گمرک، بار را تحویل می‌گیرند.

سخنگوی گمرک ایران افزود: با این حال، شورایی تحت عنوان شورای ساماندهی مرزی در هر استان و هر گمرک وجود دارد. در این شورا سازمان‌های مختلفی از نهادهای امنیتی، خدمات رسانی، نظارتی و کنترلی عضو هستند که با مرز ارتباط دارند. گمرک هم عضو این شوراست.

وی ادامه داد: مطابق با تصمیم این شورا، کارکنان قرنطینه انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 15 روز پیش در بسیاری از مرزهای کشور چه در حوزه مسافری، چه در حوزه تردد بار و کالاهای تجاری مستقر شده‌اند و پس از معاینه، افرادی که مشکوک هستند را به قرنطینه هدایت می‌کنند.

لطیفی با بیان اینکه کنترل‌های لازم در مرزهای ورودی وجود دارد، گفت: انسان تا 14 روز از آلوده شدن خود به این ویروس، بی اطلاع است اما ویروس روی اشیا فقط 9 ساعت زنده است. از این رو عمدتاً در صورت وجود ویروس روی کالاها، قبل از ورود به کشور از بین می‌روند. فقط ناقل انسانی ممکن است بتواند بیماری را به داخل کشور منتقل کند که برای جلوگیری از آن، تیم وزارت بهداشت در مرزهای کشور مستقر شده‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها