کد خبر: 387307
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۰۹:۳۸:۰۹
| |

میخائیل بوگدانف: ترور سردار سلیمانی، ماهی گرفتن از آب گل‌آلود بود

معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم و به ویژه داعش، اقدام آمریکا در به شهادت رساندن او را بهره جستن از عدم ثبات سیاسی در خاورمیانه تلقی کرد.

میخائیل بوگدانف: ترور سردار سلیمانی، ماهی گرفتن از آب گل‌آلود بود
کد خبر: 387307
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۰۹:۳۸:۰۹

اعتمادآنلاین| میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در امور کشورهای آسیایی و آفریقایی در گفت‌وگو با هفته نامه یونانی «To Bhma» گفت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی توسط آمریکا ماهی گرفتن از آب گل‌آلود و بهره جستن از عدم ثبات سیاسی منطقه و درگیری‌های آن بود.

بوگدانف در ادامه این گفت‌وگو بیان کرد: گاهش اوقات به نظر می‌رسد که برخی جریان‌ها در میان طبقه ممتاز جامعه آمریکا تمایلی به عادی‌سازی نداشته و در عوض تمایل به بی‌ثبات کردن خاورمیانه دارند.[آن‌ها این کار را می‌کنند] تا از عدم ثبات سیاسی و درگیری‌هایی که پایان نمی‌پذیرند استفاده کرده و به قول معروف از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. از میان برداشتن قاسم سلیمانی که اتفاقا کمک شایانی هم به مبارزه علیه تروریسم و به ویژه شکست دادن داعش کرده بود، مواردی از این دست است.

در عین حال، معاون وزیر امور خارجه روسیه اشاره کرد که اجرایی شدن اهدافی برای پایان بخشیدن به جنگ‌ها در خاورمیانه و کاهش حضور نظامی آمریکا در نقاط حساس که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی پنجم فوریه در کنگره آن را اعلام کرد، می‌تواند منجر به بهبود و ضعیت در منطقه شود.

این دیپلمات روسی علاوه بر این اعلام کرد که هماهنگی تلاش‌های روسیه، ترکیه و ایران به طور مثال در قالب مذاکرات آستانه به پایین آوردن سطح تنش در خاورمیانه کمک کرده و به یک ثبات کلی وضعیت منتهی می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها