گلناز رامین‌فر، نقاش و مدیر گالری «هونره»:

«چرخه اقتصادی هنر» در شهرستان‌ها نیاز به حمایت بیشتری دارد

مدیر گالری «هونره» اصفهان اظهار امیدواری کرد مسئولان هنری کشور و برگزارکنندگان جشنواره هنرهای تجسمی فجر نسبت به حمایت از هنر و چرخه اقتصادی هنر در شهرستان‌ها هم حساس باشند.

«چرخه اقتصادی هنر» در شهرستان‌ها نیاز به حمایت بیشتری دارد
کد خبر: 387386
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۰:۵۰:۱۶

اعتمادآنلاین| گلناز رامین‌فر نقاش و مدیر گالری «هونره» در شهر اصفهان که در بخش «چهارسوی هنر» دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور دارد، درباره جشنواره فجر، گفت: اولین بار است که در جشنواره تجسمی فجر حضور پیدا می‌کنم و آن چنان که باید و شاید استقبال از آن را شاهد نبودم، البته با توجه به شرایط اجتماعی و اتفاقاتی که در دو ماه گذشته اتفاق افتاد و البته بیماری کرونا، این استقبال قابل پیش بینی بود.

او که یک سال است گالری «هونره» را تأسیس کرده است، درباره برپایی نمایشگاه هنری در شهر اصفهان توضیح داد: یک سال است که گالری هونره را تأسیس کردم و خیلی با حساسیت در گالری، نمایشگاه برگزار می‌کنم به این دلیل که دلم می‌خواهد سواد بصری در میان مخاطبان بالا رود و کار خوب ببینند. همچنین سعی می‌کنم از جوانان با استعداد حمایت کنم و به دنبال این نقاشان جوان هستم تا نمایشگاه آثارشان را برگزار کنم.

مدیر گالری «هونره» که خودش نیز نقاش است، در مورد دو اثری که در غرفه گالری هونره در بخش «چارسوی هنر» جشنواره تجسمی فجر دارد، نیز گفت: تابلوی «آفرینش» و «نبرد رنگینه» را برای حضور در جشنواره تجسمی فجر انتخاب کردم؛ تابلوی «آفرینش» جزئی از مجموعه آثارم با عنوان «اسطوره‌ها» است. در این تابلو شاهد پرتره زنی هستیم که گل لوتوس در دست دارد و این گل نیز روی آب است. گل لوتوس در اساطیر و ایران باستان گل مقدسی بوده و به معنای آفرینش است.

او بیان کرد: «نبرد رنگینه» نیز نبرد دو خروس که نشان از پویایی است، نشان می‌دهد. این نبرد، نبرد بر سر زندگی است و به نظر من نبردی رنگین است؛ خروس را به این دلیل زیبایی و رنگش که جنگ را انجام می‌دهد انتخاب کردم.

رامین‌فر در پایان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه و فروش آثار هنری در شهرستان بسیار سخت است، گفت: امیدوارم مسئولان هنری و فرهنگی کشور و برگزارکنندگان جشنواره هنرهای تجسمی فجر نسبت به حمایت از هنر و چرخه اقتصادی هنر در شهرستان‌ها هم حساس باشند و در جشنواره بزرگی چون «فجر» از هنرمند و هنر در تمام کشور حمایت کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها