انجمن هوانوردی یاتا برآورد کرد

ضرر 29 میلیارد دلاری ایرلاین‌های جهان از کرونا!

سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) به تازگی در خصوص تاثیرات منفی و شدید شیوع گسترده ویروس کرونا بر درآمدزایی ایرلاین های فعال در سراسر جهان هشدار داده است.

ضرر 29 میلیارد دلاری ایرلاین‌های جهان از کرونا!
کد خبر: 387390
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۰:۵۳:۴۸

اعتمادآنلاین| سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) به دنبال شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا که در ابتدا در چین و سپس در سایر کشورهای جهان جان بالغ بر 2500 نفر را گرفت و بیش از 80 هزار نفر را مبتلا کرده، به تازگی هشدار داده است که این ویروس 29 میلیارد دلار از درآمدزایی شرکت های هواپیمایی فعال در کشورهای مختلف جهان علی الخصوص ایرلاین های چینی را کاهش خواهد داد.

هم زمان با شیوع ویروس خطرناک کرونا در چین، بسیاری از ایرلاین‌های جهان پروازهای خود به مبدا و مقصد این کشور و سایر مناطق پرخطر جهان را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و با افزایش شمار قربانیان این ویروس زمان تعلیق پروازهای خود را تمدید کردند تا بدین ترتیب از انتشار بیشتر آن در سایر شهرها و کشورها جلوگیری به عمل بیاورند.

بر اساس گزارش Gulf Digital News، کارشناسان و تحلیلگران انجمن هوانوردی یاتا در تازه‌ترین گزارش خود برآورد و اعلام کرده‌اند که تعلیق و لغو پروازها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا 29 میلیارد دلار از درآمدزایی ایرلاین‌های مختلف علی الخصوص شرکت های چینی را در سال 2020 میلادی کاهش خواهد داد.

در ادامه این گزارش آمده است که ویروس کرونا موجب شده است در ماههای اخیر تقاضا برای ایرلاین های آسیایی 13 درصد کاهش پیدا کند این در حالیست که آنها قبل از شیوع این ویروس، روند رو به رشدی را تجربه می کردند.

انجمن هوانوردی یاتا همچنین برآورد کرده است که همین مسائل موجب خواهد شد که حجم ترافیک هوایی جهان در سال جاری میلادی با یک کاهش 4.7 درصدی روبرو شود که این نخستین بار از بحران‌های مالی در سال‌ های 2008 و 2009 میلادی به شمار می رود. هنوز تبعات منفی این کاهش حجم ترافیک هوایی در جهان بر روی میزان سوددهی ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی معلوم و مشخص نشده است.

البته پیش‌بینی‌های این گزارش حاکی از آن است که حجم ترافیک هوایی در جهان همچون شیوع ویروس سارس در سال 2003 میلادی V-shaped خواهد بود؛ بدین صورت که در ابتدا به شدت سقوط می‌کند ولی با کاهش شمار قربانیان و فروکش کردن تب شیوع ویروس کرونا، باری دیگر احیا شده و به سمت بالا حرکت کرده و رشد سریعی را تجربه خواهد کرد.

ویروس خطرناک و کشنده کرونا با سرمنشا چین، تاکنون جان بالغ بر دو هزار و 600 نفر را گرفته و بیش از 75 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها