کد خبر: 387409
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۱:۲۲:۰۰
| |

بهترین نرم‌افزارهای کنترل و مدیریت مصرف اینترنت کدامند؟

با توجه به گسترش میزان استفاده کاربران از محتوای تصویری و شبکه‌های اجتماعی گوناگون، همچنین به‌روزرسانی خودکار بسیاری از نرم‌افزارهای موجود در سیستم‌ها، کنترل و مدیریت مصرف اینترنت امروزه به دغدغه بسیاری از کاربران تبدیل شده است. برای کمک به رفع این دغدغه، بسیاری از اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت ثابت و بی‌سیم، گزارشی از مصرف ترافیک توسط کاربران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا در صورت کاهش حجم نامتعارف، متوجه بروز مشکل شوند.

بهترین نرم‌افزارهای کنترل و مدیریت مصرف اینترنت کدامند؟
کد خبر: 387409
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۱:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| با توجه به گسترش میزان استفاده کاربران از محتوای تصویری و شبکه‌های اجتماعی گوناگون، همچنین به‌روزرسانی خودکار بسیاری از نرم‌افزارهای موجود در سیستم‌ها، کنترل و مدیریت مصرف اینترنت امروزه به دغدغه بسیاری از کاربران تبدیل شده است. برای کمک به رفع این دغدغه، بسیاری از اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت و بی‌سیم، گزارشی از مصرف ترافیک توسط کاربران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا در صورت کاهش حجم نامتعارف، متوجه بروز مشکل شوند.

اما استفاده از گزارش مصرف صرفا کاربران را نسبت به وضعیت مصرف حجم بسته‌های اینترنت خود آگاه می‌سازد، در حالی که بسیاری از کاربران نیاز دارند مصرف حجم بسته اینترنتی خود را به صورت لحظه‌ای و آنلاین، کنترل و مدیریت کنند. در این مقاله قصد داریم نرم‌افزارهایی را به شما معرفی کنیم که کنترل مصرف اینترنت را برای شما ساده می‌سازند و اطلاعات را به صورت لحظه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند. به همین منظور نرم‌افزارهای پیشنهادی در این حوزه، با توجه به سیستم‌عامل‌های مختلف و کاربری‌های متفاوت در این مقاله معرفی می‌شوند.

ویژگی و قابلیت‌های نرم‌افزار Internet Speed Meter‏، مناسب اندروید

کاربرانی اندرویدی برای کنترل و مدیریت مصرف اینترنت خود می‌توانند از نرم‌افزار Internet Speed Meter استفاده کنند. این نرم‌افزار سرعت واقعی دانلود و آپلود سرویس اینترنت دریافتی‌تان را به شما اعلام می‌کند و علاوه بر این امکان، میزان ترافیک مصرفی شما را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که این نرم‌افزار گزارش مصرف روزانه، هفتگی و ماهانه در اختیار شما قرار می‌دهد و استفاده از آن، مصرف باتری زیادی ندارد. نمایش سرعت شبکه در نوار مربوط به اطلاع‎رسانی، از جمله دیگر مزیت‌های این نرم‌افزار است.

نرم‌افزار My Data Manager مناسب iOS

این نرم‌افزار با نزدیک به 15 میلیون نصب انجام شده، مورد اعتماد بسیاری از کاربران IOS بوده است. کاربران با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند بر روی استفاده از ترافیک مصرفی هنگام اتصال به اینترنت دیتا یا Wi-Fi کنترل و یک برنامه برای تمامی افرادی که از یک اینترنت مشترک استفاده می‌کنند، تعریف و حجم مصرفی این افراد را مدیریت کنند. ضمن اینکه این نرم‌افزار به امنیت داده‌های تلفن همراه شما در حالت اتصال به Wi-Fi عمومی کمک خواهد کرد.

نرم‌افزار DU Meter، مناسب ویندوز

با استفاده از این نرم‌افزار کاربران قادر خواهند بود بر روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی‌شان، گزارش روزانه، هفتگی و ماهانه از مصرف اینترنت خود دریافت کنند که نوع این گزارش می‌تواند در فرمت‌های گوناگون و دلخواه کاربر باشد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان به صورت لحظه‌ای از آمار مصرف بسته اینترنت خود توسط تمامی نرم‌افزارهای باز در سیستم مطلع شد.

نرم‌افزار networx مناسب Mac

این نرم‌افزار با کاربری ساده به کاربران این اجازه را می‌دهد که علاوه بر کنترل مدیریت مصرف خود، سرعت دانلود خود را به صورت لحظه‌ای و به‌طور متوسط اندازه‌گیری کنند. این نرم‌افزار با قابلیت برنامه‌‎ریزی جهت قطع هوشیار اتصال، جلوی هرگونه استفاده نامتعارف و هک شدن شبکه Wi-Fi را می‌گیرد. با استفاده از این نرم‌افزار شما قادر خواهید بود گزارش ریز مصرف اینترنت را به صورت جامع و با نمودارهای مناسب، ارزیابی کنید. نرم‌افزار networx هرگونه فعالیت شبکه‌ای مشکوک در سیستم شما را تشخیص می‌دهد.

سایر راه‌های کنترل و مدیریت مصرف اینترنت

به عنوان مثال یکی از راه‌های جلوگیری از مصرف حجم نامتعارف بسته‌های اینترنت برای مشترکین مبین‌نت، استفاده از قابلیت MAC FILTER است. تنظیمات MAC FILTER در مودم‌های مبین‌نت به مشترکین این امکان را می‌دهد با توجه به آدرس مک دستگاه‌های خود، به عده خاصی از آن‌ها اجازه دسترسی به شبکه Wi-Fi را بدهد و خارج از این قاعده، اجازه اتصال به دستگاه‌های دیگر را صادر نکند. جهت مشاهده طریقه تنظیم MAC FILTER در انواع مودم‌های مبین‌نت، اینجا کلیک کنید.

یکی از راه‌های ساده‌ای که با استفاده از آن کاربران مبین‌نت می‌توانند به مدیریت و کنترل مصرف حجم بسته خود کمک کنند، تغییر تنظیمات Wi-Fi است. در حقیقت تغییر تنظیمات کاربری به افزایش امنیت شبکه برای کاربران کمک خواهد کرد. البته باید توجه داشت که تنظیمات انواع مودم‌های مبین‌نت متفاوت است و شما می‌توانید برای اطلاع از نحوه تغییر تنظیمات انواع مودم‌های مبین‌نت، اینجا کلیک کنید.

تمامی نرم‌افزارها و راهکارهایی که جهت مدیریت مصرف اینترنت و مشاهده ترافیک مصرفی معرفی شده‌اند، به منظور کنترل و مدیریت مصرف اینترنت، جلوی برخی از دانلودهای خودکار را می‌گیرند اما شما باید آگاهی داشته باشید که بسیاری از نرم‌افزارها در طول هفته، بارها وارد فرایند بروزرسانی با حجم مصرفی زیادی می‌شوند که ممکن است شما از آن آگاه نباشید، به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر راه‌های ذکر شده، تنظیمات بروزرسانی هر یک از برنامه‌های نصب شده روی سیستم خود را بررسی فرمایید.

منبع: دیجیاتو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها