کد خبر: 387433
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۱:۴۵:۱۷
| |

احداث دیوار حائل در مسیر عبور کاروان ترامپ صدای مردم «احمدآباد» هند را درآورد

صرف هزینه‌های گزاف و احداث دیوار حائل به منظور اختفای محله‌های فقیرنشین از سوی دولت هند برای استقبال از دونالد ترامپ موجب اعتراض گسترده مردم این کشور شد.

احداث دیوار حائل در مسیر عبور کاروان ترامپ صدای مردم «احمدآباد» هند را درآورد
کد خبر: 387433
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۱:۴۵:۱۷

اعتمادآنلاین| برنامه سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به هند برای دیدار و گفتگو با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، با انتقاد‌های گسترده مردم شهر احمدآباد، زادگاه نخست‌وزیر هند مواجه شده است.

همزمان با آماده شدن هند برای میزبانی از رئیس‌جمهور آمریکا، دولت دهلی‌نو از هیچ هزینه‌ای برای برگزاری آبرومندانه برنامه سفر ترامپ دریغ نمی‌کند. اولین توقف ترامپ در شهر احمد آباد زادگاه مودی است. همه شهروندان احمدآباد با هزینه‌ها و عملیات نظافت و زیباسازی این شهر برای آمدن ترامپ موافق نیستند. از جمله تدابیر مسئولان شهری احمدآباد برای زیباسازی مسیر عبور کاروان ترامپ و مودی از فرودگاه به ورزشگاه احمدآباد، احداث دیوار حائل به منظور اختفای محله‌های حلبی آباد و فقیرنشین این شهر است.

شهروندان با نوشتن پلاکارد‌هایی از هزینه‌های گزاف این اقدامات انتقاد کرده‌اند. برخی‌ها نوشته‌اند، اینجا هند واقعی ماست چرا آن‌ها پنهان می‌کنید. کشیدن دیوار حائل غیرقانونی است.

یکی از ساکنان این مناطق فقیرنشین خطاب به دولت هند گفت: به جای اینکه شما مبالغ هنگفتی صرف احداث این دیوار کنید، بیایید و ببینید که وضع زندگی مردم داخل این حلبی‌آباد‌ها چطور است.

قرار است بزرگترین ورزشگاه کریکت جهان طی مراسمی با حضور ترامپ و مودی افتتاح شود. برخی‌ها می‌گویند این اقدام تقلید از مراسمی استقبال رسمی ترامپ از مودی است که سال گذشته در ورزشگاهی در هیوستون تگزاس برگزار شد.

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر هند، هر دو در داخل کشور‌های خود با فشار‌های سیاسی دست و پنجه نرم می‌کنند. ترامپ به تازگی از کمند استیضاح فرار کرده و مودی به خاطر اجرای قانون جدید شهروندی و نیز مسئله کشمیر با انتقادات زیادی مواجه است.

گفته می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر هند برای مذاکرات دوجانبه در دهلی دور یک میز بنشینند، ولی مقامات هندی تلویحا گفته‌اند که شاید دو طرف بیانیه‌ای درباره همکاری‌های دفاعی دوجانبه صادر کنند، ولی به خاطر شهرت رئیس جمهور آمریکا به سخت گیری در قرارداد‌های تجاری احتمالی با کشور‌های خارجی، بعید به نظر می‌رسد که دو طرف توافقنامه‌ای امضا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها