سیدمحمد موسوی:

صعود به نیمه‌نهایی، سورپرایز المپیک است

سیدمحمد موسوی گفت: با اینکه المپیک قرعه راحت ندارد، اما فکر می‌کنم باز هم گروه ما ساده‌تر از گروه B باشد و شانس ما برای صعود به مرحله دوم بیشتر می‌شود.

صعود به نیمه‌نهایی، سورپرایز المپیک است
کد خبر: 387469
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۲:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سید والیبال، در اولشتین روز‌های متفاوتی را تجربه می‌کند؛ هم از نظر بازی و هم زندگی. تجربه‌ای که خودش هم از آن راضی است. هرچند ممکن است گاهی سخت بگذرد. سرعتی‌زن ملی‌پوش ایران یکی از بازیکنان کلیدی تیمش در پلاس‌لیگاست. او حتی به جایی رسیده که نفر اول بهترین مدافعان لیگ والیبال لهستان است. هر چند تیمش به خاطر مصدومیت بازیکنان اصلی‌اش در جدول شرایط خوبی ندارد، اما او پیش‌بینی می‌کند به پلی‌آف برسد. سیدمحمد موسوی با اینکه می‌داند کار تیم ملی در المپیک راحت نیست، اما معتقد است والیبال ایران می‌تواند در توکیو هم سورپرایز داشته باشد.

*تیم اولشتین خیلی خوب شروع کرد، اما بعد 11 تا باخت داد. چه اتفاقی افتاد؟
تیم ما نیم‌فصل اول را خیلی خوب شروع کرد و با 7 برد از 9 بازی حتی تا چهارمی جدول هم بالا آمد، اما بدشانسی بزرگی آوردیم چرا که تیم ما ذخیره‌های قدرتمند برای بازیکنان فیکسش ندارد. با مصدومیت دو، سه بازیکن اصلی در نیم‌فصل دردسر شروع شد، حتی پشت خط زن ذخیره‌مان هم مصدوم شد و تیم 10، 11 نفره تمرین می‌کرد و حتی 12 نفر هم در زمین نبودیم، همین مسئله به تیم لطمه زد. البته حالا با برگشت پشت خط زن اول تیم به بازی، دوباره بعد از 11 باخت اولین برد را گرفتیم، اما مشکل اصلی تیم ما نداشتن بازیکن است. در واقع یکسری پست‌های ما به خاطر نبود بازیکن هم در سطح پلاس‌لیگا لنگ می‌زند.

*با این شرایط تیم ما به پلی‌آف می‌رسد؟
با همه شرایط، من امیدوارم که به پلی‌آف برسیم چرا که ما هنوز 6 بازی داریم که اگر شرایط‌مان خوب باشد با اعتماد به نفس بالا می‌بریم و به پلی‌آف می‌رسیم.

*انگار تیم شما خیلی بدشانس است؟
دقیقاً. اگر مصدوم نمی‌دادیم تیمی بودیم که مطبوعات به خاطر روند صعودی حتی شانس سکو برایش قائل بودند، اما بدشانسی‌ها کار دست ما داد. هر چند از اول هم قابل پیش‌بینی بود تیم بدون بازیکنان ذخیره مطمئن به مشکل می‌خورد. من وقتی آمدم با کاپیتان و مدیر‌عامل باشگاه هم صحبت کردم و گفتم اگر بازیکنی مصدوم شود کسی را نداریم چه مشکلی پیش می‌آید. کاپیتان می‌گفت تیم اولشتین همین است برایش بازیکنان فیکس مهم هستند نه ذخیره.

*با این شرایط برای فصل بعد پیشنهاد بهتری داشته باشید می‌روید؟
بله. به هر حال هم من و هم بقیه بازیکنان دوست داریم در تیمی بازی کنیم که مهره‌های کناری سطح بالایی داشته باشد چراکه از لحاظ فنی شرایط بهتر است. حالا هم دو، سه پیشنهاد از تیم‌های بهتر پلاس‌لیگا و سری A ایتالیا دارم و باشگاه بهتری پیشنهاد بدهد چراکه نه، می‌روم.

*پیش‌بینی تو برای سهمیه المپیک درست از آب درآمد.
دقیقاً همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردم ایران شانس اول سهمیه المپیک در انتخابی بود چراکه ایران هر وقت بخواهد نتیجه را می‌گیرد. در رقابت‌های انتخابی فقط بازی مقابل کره سخت شد، چون تیم کره همیشه جنگنده است، حتی در قهرمانی آسیای تهران هم، اما خدا را شکر ما بردیم و به فینال رسیدیم. بازی با چین هم سخت بود، اما نه به سختی بازی با کره. در واقع تلنگر اصلی را مقابل کره خوردیم و به خاطر همین فینال انتخابی راحت‌تر شد. حتی بدبین‌ترین هوادار والیبال هم فکر نمی‌کرد ایران به المپیک نرود. هرچند همیشه همه تیم‌های مدعی آسیا مثل استرالیا، کره و چین برای انتخابی المپیک سنگ‌تمام می‌گذارند. ما 4 سال پیش هم در انتخابی با چین بازی نزدیکی داشتیم، هرچند بردیم. امسال، اما با برد کره در نیمه‌نهایی انتخابی کار جور دیگری در فینال مقابل چین رقم خورد.

*قرعه تیم ملی در المپیک را چطور می‌بینی؟
با اینکه المپیک قرعه راحت ندارد، اما فکر می‌کنم باز هم گروه ما ساده‌تر از گروه B باشد و شانس ما برای صعود به مرحله دوم بیشتر می‌شود. هرچند ما در المپیک 2016 ریو هم به دور دوم رسیدیم. ما اول باید تمرکزمان برای صعود به دور دوم باشد و برای رقم زدن سورپرایز بزرگ به جمع 4 تیم اول المپیک برسیم. هرچند از جمع 5 تیم آن گروه، شک نکنید 4 تیم به پلی‌آف می‌آیند چرا که تیم‌های گردن کلفت دنیا هستند، اما ما هم نشان داده‌ایم کار نشد ندارد. هر وقت خواستیم با یکدلی کار‌های بزرگی رقم زده‌ایم. البته که حریف راحتی در گروه نداریم. ایتالیا و لهستان تیم‌های خیلی بزرگی هستند. لهستان حالا با لئون کوبایی اش حتی شانس بزرگ قهرمانی است و کانادا هم تیم قدرتمندی است. ما حتی برای صعود به دور دوم با این حریفان کار سختی داریم.

*تیم ما همیشه برای شروع تورنمنت‌ها مشکل داشته، از قضا حریف اول تیم ملی در المپیک هم لهستان است. به نظرت طلسمی که امسال در لیگ ملت‌ها شکستید برای المپیک هم ادامه پیدا می‌کند؟
ما معمولاً برای شروع تورنمنت‌ها کمی بدشانس هستیم، همیشه به بهترین تیم تورنمنت می‌خوریم. البته که المپیک بازی راحت ندارد، حتی ونزوئلا هم بازیکنان باکیفیتی در لیگ‌های معتبر دنیا دارد. تیم راحت وجود ندارد، تونس هم با شکست مصر در انتخابی سهمیه المپیک گرفت، مصری که ما را در جام جهانی شکست داد. باید ببینیم فدراسیون چه برنامه‌ای برای آمادگی تیم ملی تا المپیک دارد و چه تدارکی دیده است.

*فدراسیون والیبال لهستان بعد از چند سال، دوباره تیم ملی ایران را برای جام واگنردعوت کرده، این اتفاق خوبی است؟
فکر می‌کنم جام واگنر بهترین بازی تدارکاتی برای تیم ملی والیبال محسوب می‌شود. شاید کمی کار تیم را قبل از المپیک فشرده‌تر بکند، اما ما برای هماهنگی و آمادگی به بازی تدارکاتی نیاز داریم، آن هم با تیم‌های مطرح، خب چه بهتر از این؟

*در این مدت اتفاقات بدی برای کشور افتاده، شنیدن خبر‌های ناگوار برای شما که دورتر از ایران هستید، چطور می‌گذرد؟
من که مدتی است وقتی از خواب بیدار می‌شوم، اگر خبر بد نباشد، انگار روزم، روز نمی‌شود، فکر می‌کنم ایرانی نیستم. بابت اتفاقات بد خیلی ناراحتم. نمی‌دانم کجای کار می‌لنگد که مدام اتفاقات بد می‌افتد.

*حالا که قصه شیوع کرونا جو را ملتهب کرده، شما هم استرس داری؟
من اخبار کرونا را دنبال می‌کنم، محققان می‌گویند آنقدر که کرونا را بزرگ کرده‌اند هم خطرناک نیست. حتی آنفلوآنزا خطرناک‌تر است تعدادی زیادی از مردم سال قبل به خاطر آن فوت شدند، اما حرف از این نبود که ماسک بزنند، مترو نروند یا اتفاقات دیگر. نمی‌دانم دلیل آن به خاطر بازتاب جهانی کروناست یا پشت پرده سیاسی دارد که مردم حساس‌تر شده‌اند. به هر حال اتفاق بد، بد است و یک نفر هم از آن بمیرد ناراحت‌کننده است. امیدوارم ویروس لعنتی کرونا هم خیلی زود ریشه کن شود.

*زندگی در ایران و لهستان چه فرقی دارد؟
در شهر‌های بزرگ ایران، همه جا افراد زیادی هستند، خیابان‌ها شلوغ است با دود و ترافیک. ولی اولشتین شرایط کاملاً متفاوتی دارد، شهر آرام دوست‌داشتنی دارد که تمرکز روی کار را راحت‌تر می‌کند، برعکس تهران اینجا وقت ما در ترافیک تلف نمی‌شود. من از زندگی در اینجا لذت می‌برم. البته من به خاطر عادت زندگی در تهران، گاهی اوقات کمی بی‌حوصله می‌شوم، ولی شکایتی ندارم. بازیکنان تیم هم از همان اول خیلی خونگرم بودند و بعضی شب‌ها برای شام بیرون می‌رویم.

منبع: خبر ورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها