کد خبر: 387501
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از موفقیت تیم ملی شمشیربازی سابر ایران گزارش می‌دهد:

شمشیربازان ایران تاریخ‌ساز شدند/ توکیو 2020 بدون توقف

پیمان فخری انقلاب بزرگی در شمشیربازی ایران رقم زده است. مربی جوانی که توانسته شاگردان خوبی تربیت کند و جایگاه ایران در شمشیربازی آسیا و جهان را تغییر دهد. فخری که سال 2012 به همراه مجتبی عابدینی راهی المپیک لندن شد، حالا با چهار ورزشکار به توکیو می‌رود تا نشان دهد برنامه‌ریزی مناسب یگانه راه رسیدن به موفقیت است.

شمشیربازان ایران تاریخ‌ساز شدند/ توکیو 2020 بدون توقف
کد خبر: 387501
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حمیدی- تیم ملی شمشیربازی سابر ایران تاریخ‌ساز شد و برای نخستین بار توانست سهمیه تیمی المپیک را به دست آورد. هرچند مجتبی عابدینی در المپیک لندن حضور داشت و در المپیک ریو هم علی پاکدامن و مجتبی عابدینی نماینده‌های ایران در این مسابقات بودند، اما حضور تیم شمشیربازی سابر ایران در المپیک اتفاقی هیجان‌انگیز برای ورزش ایران است. حالا این تیم با چهار ورزشکار راهی توکیو می‌شود. ضمن اینکه سه شمشیرباز این تیم نیز می‌توانند به صورت انفرادی در رقابت‌های المپیک به میدان بروند. در این میان مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران به دلیل رنکینگ بالایی که دارد از قبل سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کرده بود ( بیشتر بخوانیم ).

شمشیربازی

جام جهانی لهستان و کسب سهمیه المپیک

شاگردان پیمان فخری هفته گذشته راهی لهستان شدند تا در رقابت‌های جهانی شمشیربازی به میدان بروند. سابریست‌های ایران در اولین دیدارشان توانستند با برتری برابر ژاپن، به جمع هشت تیم برتر دنیا بپیوندند. هرچند باخت آنها برابر آلمان مانع حضورشان در نیمه نهایی این رقابت‌ها شد؛ البته 2 برد شیرین مقابل چین و مجارستانِ مدعی، آنها را به مقام پنجم این رقابت‌ها رساند.

قرار گرفتن ایران در رده پنجم سبب شد 36 امتیاز به اندوخته‌های المپیکی ایران اضافه و به این ترتیب سهمیه المپیکی ایران هم مسجل شود. حالا ایران با 206 امتیاز بالاتر از رقیب اصلی خود یعنی چین قرار گرفته و توانسته بلیت توکیو را پیش از پایان بازی‌های انتخابی المپیک به دست آورد. چین در رنکینگ المپیکی، 160 امتیاز دارد و با 46 امتیاز اختلاف با ایران در رده دهم جدول قرار گرفته است. اختلافی که به راحتی جبران‌پذیر نیست و چین دیگر نمی‌تواند تهدیدی برای ایران باشد ( بیشتر بخوانیم ).

مسابقات شمشیربازی

رقابت‌های ایتالیا و مجارستان در پیش است

جام جهانی ایتالیا (6 تا 8 مارس) و جام جهانی مجارستان (20 تا 22 مارس) 2 رویداد باقی‌مانده از مجموع هفت رویداد مصوب فدراسیون جهانی شمشیربازی برای کسب سهمیه تیمی المپیک در اسلحه سابر است. البته که از مجموع هفت رویداد مصوب که مسابقات قاره‌ای هم یکی از آنهاست، فدراسیون جهانی برای هر کشور نتایج 6 رویدادی را، که در آن بهترین نتایج کسب شده، لحاظ می‌کند ( بیشتر بخوانیم ).

ایران در رقابت‌های جام جهانی ایتالیا شرکت می‌کند. عملکرد تیم ملی در این رقابت‌ها می‌تواند خیال شمشیربازان ایران را بابت رسیدن به توکیو راحت کند.

البته اگر ایران در این رقابت‌ها هچ امتیازی هم کسب نکند و چین نیز بتواند به نیمه‌نهایی برسد و 36 امتیاز به دست آورد، باز هم فاصله‌ای 10 امتیازی با ایران دارد و نمی‌تواند سهمیه المپیک ما را به خطر بیندازد.

شمشیربازی

مدال المپیک، خواسته شمشیربازان ایرانی

پیمان فخری انقلاب بزرگی در شمشیربازی ایران رقم زده است. مربی جوانی که توانسته شاگردان خوبی تربیت کند و جایگاه ایران در شمشیربازی آسیا و جهان را تغییر دهد. فخری که سال 2012 به همراه مجتبی عابدینی راهی المپیک لندن شد، حالا با چهار ورزشکار به توکیو می‌رود تا نشان دهد برنامه‌ریزی مناسب یگانه راه رسیدن به موفقیت است.

او بعد از تاریخ‌سازی شاگردانش در لهستان و کسب سهمیه تیمی المپیک 2020 توکیو گفت: «کار بزرگی انجام دادیم و قبل از پایان فصل مسابقات و پیش از برگزاری 2 مسابقه باقی‌مانده، سهمیه المپیک توکیو را در سابر قطعی کردیم. در لهستان رقیب اصلی خود یعنی چین و ژاپن را در مسابقه مستقیم شکست دادیم. در مسابقه قبلی مقابل ژاپن با نتیجه 45-44 شکست خوردیم، اما در لهستان 45 بر 28 این تیم را شکست دادیم و چین را هم از پیش‌ رو برداشتیم. مجارستان، تیم دوم رنکینگ‌ جهانی و نایب قهرمان امسال در جهان، را با وجود در اختیار داشتن قهرمانان المپیک با اختلاف شکست دادیم و با کسب عنوان پنجم، سهمیه خود را در المپیک قطعی کردیم.» ( بیشتر بخوانیم )

محمد رهبری، عضو تیم ملی سابر ایران، نیز بعد از به دست آوردن سهمیه المپیک توکیو گفت: «هدف ما از همان ابتدا بالاتر از کسب سهمیه بوده و برای رسیدن به مدال المپیک تلاش می‌کنیم. با آرامش خاطر بیشتری تمرینات را پیگیری می‌کنیم تا در المپیک بهترین نتیجه تاریخ را برای شمشیربازی رقم بزنیم. اولین سهمیه تیمی شمشیربازی برای المپیک را در تاریخ ایران از آن خود کردیم و این اهمیت کار را دوچندان می‌کند.» ( بیشتر بخوانیم )

محمد رهبری شمشیربازی

کرونا به شمشیربازی رسید

هرچند کار تیم سابر ایران در لهستان به پایان رسیده، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این ورزشکاران مجبور شده‌اند در لهستان بمانند. طبق برنامه اولیه، قرار بود اعضای این تیم امروز (دوشنبه) به کشور بازگردند، اما موضوعات مرتبط با کرونا، محدودیت‌های ایجادشده به خاطر ممنوعیت پروازی و در پیش بودن 2 رویداد جهانی دیگر، سبب ماندگاری این تیم در اروپا شد. به همین دلیل تیم شمشیربازی ایران تا آغاز رقابت‌های جام جهانی شمشیربازی ایتالیا در اروپا می‌مانند و پس از آن راهی تهران می‌شوند ( بیشتر بخوانیم ).

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها