دستورالعمل مقابله با ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری صادر شد

دستورالعمل مقابله با ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری از سوی اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری صادر شد.

دستورالعمل مقابله با ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری صادر شد
کد خبر: 387537
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۴:۱۳:۵۶

اعتمادآنلاین| ‌ در این دستور العمل ضمن ارائه مشخصه‌های این ویروس و مراقبت‌های بهداشتی، در زمینه اهمیت توجه به کروناویروس در تاسیسات گردشگری توضیحاتی داده شده است؛ هرچند این انتظار از سوی فعالان گردشگری مطرح شده بود که این توصیه‌ها زودتر و در زمانی که سرایت ویروس کرونا به خارج از چین جدی شده بود، به اجرا گذارده شود.

در دستورالعملی که اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر کرده، بدون تقسیم‌بندی تاسیسات گردشگری، تفاوت خدماتی و نوع فعالیت آن‌ها، به نحوه برخورد با افراد مشکوک به بیماری کووید 19 در تاسیاست گردشگری، نحوه کنترل مسافران و آموزش پرسنل پرداخته شده است.

کنترل پاسپورت مسافران و شناسایی افرادی که در ماه‌های اخیر به چین سفر داشته‌اند، پرسش در زمان پذیرش درباره معاینات و کنترل جسمانی و سلامت وی در فرودگاه‌های کشور، آموزش پرسنل درخصوص نحوه شناسایی و برخورد با مسافران مشکوک و اقدامات پیشگیرانه، تهیه دستورالعمل‌های ویژه مسافران و نصب در اتاق‌ها، اطلاع موارد حاد به مراکز بهداشتی و درمانی، رعایت اصول برخورد با بیماران شناسایی شده و انجام اقدامات کنترلی عفونت در واحد گردشگری از جمله توصیه هایی است به تاسیاست گردشگری برای کنترل مسافران شده است.

در این دستورالعامل، در 14 بند نیز به نکات آموزشی پرسنل پرداخته شده است. همچنین به تاسیاست گردشگری توصیه شده در صورت برخورد با مسافر بیمار، سریعا به مراکز بهداشتی برای انتقال بیمار اطلاع داده شود، اتاق‌ها و نقاط آلوده کامل ضدعفونی شود و پرسنل بعد از نظافت و ضدعفونی اتاق استحام کرده و لباس‌هایشان را به خوبی بشویند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها