کد خبر: 387605
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۵:۴۶:۱۷
| |

در پی هشدار ایران به شرکت سامسونگ؛

کره‌جنوبی به دنبال معافیت از تحریم‌های ایران است

یک مقام کره جنوبی برای دیدار با مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا و گفتگو به منظور بهره‌مندی از معافیت‌های نسبی از تحریم‌های ایران عازم واشنگتن شد.

کره‌جنوبی به دنبال معافیت از تحریم‌های ایران است
کد خبر: 387605
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۵:۴۶:۱۷

اعتمادآنلاین| روزنامه «کوریا جونگانگ دیلی» در گزارشی نوشت کره جنوبی به دنبال معافیت از تحریم‌های ایران است.

در این گزارش آمده است سئول در پی استقرار نیروی مستقل کره جنوبی در تنگه هرمز در چارچوب تلاش برای ایجاد موزانه در روابط دیپلماتیک و تجاری با تهران و در عین حال رعایت تحریم‌های آمریکا درباره ایران، در وضعیت دشواری به سر می‌برد.

به موجب این گزارش، «هونگ جین- ووک» مدیرکل بخش آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه برای دیدار با مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا و گفتگو به منظور بهره‌مندی از معافیت‌های نسبی از تحریم‌های ایران عازم واشنگتن شد.

در این گزارش آمده است: ایران هشدار داده که ممکن است در واکنش به اقدام شرکت فناوری سامسونگ کره جنوبی مبنی بر محدود ساختن خرید نرم‌افزار برای کاربران ایرانی از بازار گالکسی از اواخر این ماه یک رشته اقدامات تنبیهی علیه این شرکت اتخاذ کند. مقامات ایرانی ضمن متهم کردن این شرکت به تسلیم شدن در برابر فشار‌های آمریکا، هشدار داده‌اند قصد دارند استفاده از گوشی‌های تلفن همراه سامسونگ را در کشور محدود سازند.

دولت کره جنوبی پس از ماه‌ها بررسی و تامل سرانجام در اواخر ژانویه اعلام کرد بنا به اهداف دفاعی و در اقدامی مستقل از ائتلاف دریایی تحت امر آمریکا، یگان‌های مبارزه با راهزنی خود را در تنگه هرمز مستقر می‌سازد. سئول بدین ترتیب دامنه عملیاتی یگان مبارزه با راهزنی دریایی خود را در خلیج عدن در سواحل سومالی تا تنگه هرمز گسترش خواهد داد. این تصمیم با استقبال واشنگتن روبه رو شده است.

کره جنوبی قصد دارد به ویژه از سازوکار تجاری بشردوستانه سوئیس که ابتدای این ماه با هدف ایجاد کانالی بشردوستانه به منظور انتقال دارو و مواد غذایی به ایران بدون روبه‌رو شدن با تحریم‌های آمریکا ایجاد شده بود، پیروی کند. این سیستم تضمین می‌کند شرکت‌های مستقر در سوئیس کانالی امن برای پرداخت به ازای صادرات خود دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها