کد خبر: 387633
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۶:۱۴:۵۴
| |

تاکنون ویروس کرونا در 6 کشور عربی دیده شده است

با کشف نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در عراق، تعداد کشور‌های عربی مبتلا به کرونا به 6 کشور رسید.

تاکنون ویروس کرونا در 6 کشور عربی دیده شده است
کد خبر: 387633
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۶:۱۴:۵۴

اعتمادآنلاین| با کشف نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در عراق، شمار کشور‌هایی که تا کنون ویروس کرونا در آن‌ها دیده شده، به 6 کشور رسید.

مسئولان بخش بهداشت استان نجف اعلام کردند نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا متعلق به یک زائر ایرانی است که چند روز پیش وارد این کشور شده بود.

مدیرکل بخش بهداشت شهر نجف امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اداره بهداشت نجف اشرف اعلام کرده نتایج تست‌های آزمایشگاهی که امروز به اجرا در آمده، حاکی از آن است که یکی از طلبه‌های علوم دینی که ایرانی است، پیش از مصوبه این وزارتخانه مبنی بر جلوگیری از ورود شهروندان ایرانی مبتلا به ویروس کرونا، چند روز پیش وارد عراق شد.

همچنین طبق بیانیه‌ای که از سوی وزارت بهداشت عراق منتشر شده، آمده است این مورد ابتلا پس از آن مشخص شد که تیم‌های بهداشت اقدام به گرفتن آزمایش از زائران و طلاب در محل‌های اقامتشان کردند و نتایج به بیمارستان‌های مخصوص ارسال و مشخص شد این فرد حامل ویروس کرونا بوده است.

همچنین مقامات کویت امروز دوشنبه از ابتلای سه نفر که از ایران آمده بودند، به ویروس کرونا خبر دادند. طبق اعلام مقامات کویت، یکی از این افراد، شهروندی سعودی بوده است.

بحرین نیز از ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا از سوی شهروندی خبر داد که از ایران آمده بود. مقامات لبنان نیز پیشتر از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس، از سوی شهروندی که از شهر قم بود، خبر دادند. مصر نیز پیشتر نخستین مورد ابتلای یک فرد خارجی را گزارش کرده بود که بعدا از درمان او خبر داد.

شمار موارد ابتلا به کرونا در امارات نیز به 13 مورد می‌رسد که گفته شده 3 مورد از آن‌ها درمان شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها