رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت

بسیج ملی مقابله با کرونا آغاز می‎شود

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از آغاز به کار بسیج ملی مقابله با کرونا خبر داد و به خانواده های توصیه کرد که ترددهای درون و بیرون شهری را کاهش دهند.

بسیج ملی مقابله با کرونا آغاز می‎شود
کد خبر: 387644
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۶:۳۸:۴۲

اعتمادآنلاین| کیانوش جهانپور با اشاره به جلسه ای که امروز با مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: بسیج ملی مقابله با کرونا ویروس با هشتگ "کرونا را شکست می دهیم"، با دستور وزیر بهداشت آغاز به کار کرد.

وی افزود: با توجه به کلید خوردن بسیج ملی مقابله با کروناویروس، امروز در جمع مجازی با روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، جلسه ای برگزار شد که ضمن بررسی برنامه ها و اهداف ابتدایی، از فاز یک این بسیج، با هشتگ "کرونا را شکست می دهیم" رونمایی شد. امیدواریم ظرف روزهای آینده با همکاری و تعامل خوب با رسانه ها و تعامل دو سویه با رسانه های محلی و استانی، شاهد جهشی در اطلاع رسانی و آموزش عمومی در جهت اهداف این کمپین که قاعدتا کنترل و مدیریت بیماری کروناویروس جدید و مقابله با انتشار و شیوع این ویروس است، باشیم.

جهانپور ادامه داد: امیدوارم بتوانیم به زودی خبر مهار و کنترل این ویروس و در نهایت کنترل کامل و حذف این بیماری را اعلام کنیم.

جهانپور درباره تداوم تعطیلی مدارس تهران، گفت: از دیدگاه وزارت بهداشت و در قرارگاه مدیریت و کنترل بیماری کرونا ویروس جدید یا کووید_ 19، قائل به تعطیلی مدارس نیستیم. با ارزیابی های کارشناسی اعتقاد بر این نیست که تعطیلی مدارس در مسیر پیشگیری و کاهش شیوع، کمک کند. حتی در روزهایی که با تعطیلی مدارس مواجه بودیم، شاهد افزایش سفره های بین شهری خانواده ها بودیم که از دیدگاه این موضوع عامل خطر و ریسک در افزایش شیوع و بیماری خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر هم جایی تعطیل شود یا تعطیلی ادامه یابد، از سوی وزارت بهداشت نبوده و نهاد دیگری تصمیم گیری کرده است.

وی خطاب به خانواده ها گفت: با توجه به گزارش های ماه های اخیر که این بیماری نوپدید ظهور یافته ، این بیماری یا در کودکان و نوجوانان ظاهر نمیشود و یا با علائم خفیف بروز پیدا میکند. توصیه مهم ما رعایت نکات بهداشتی فردی است. بچه ها بعد از آمدن از مدرسه دست هایشان را با آب و صابون مایع به مدت 40 ثانیه بشویند. در عین حال قرار شد در مدارس به صورت نمادین زنگ "شستن دست ها" را داشته باشیم.

وی افزود: در عین حال در وزارت بهداشت از دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت خانوار استفاده می‌کنیم که از پیام‌آوری دانش‌آموزان برای اطلاع رسانی و فعال شدن هشتگ "کرونا را شکست می‌دهیم" و ارتقاء انگیزه عمومی برای مقابله با کروناویروس استفاده می کنیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره ضدعفونی مدارس و خوابگاه ها، گفت: اقداماتی هم در مدارس و خوابگاه های دانشجویی در استان هایی که موارد کرونا در آن ها دیده شده است، در جهت ضد عفونی و اصطلاحا سم پاشی انجام شده که در صورت عدم تعطیلی مدارس تداوم می یابد. از نظر ما در این مقطع زمانی مدارس آمادگی پذیرش دانش آموزان را دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها